Soutěž pořádala společnost AV Media ve spolupráci s firmou Microsoft. V pětičlenné porotě vedle zástupců organizátorů zasedli také pedagogové a odborník na vzdělávání Mgr. Miloslav Hubatka.

„Potvrdilo se, že žáci chtějí moderně pojatou výuku a budou si ji stále více žádat. Tyto technologie a jejich nasazení se týkají bez výjimky všech – škol velkých i malých, státních i soukromých, prvního, druhého stupně nebo středních škol,” uvedl.

Přirozená samostatnost žáků

Žáci 7.A ze ZŠ Litvínovská v šesti minutách představili moderní výuku fyziky. Pracovali s interaktivní tabulí i moderní laboratoří, z níž se výsledky pokusů přenášely na tabuli. Ve skupinách používali tablety.

Test vyplňovali prostřednictvím hlasovacího zařízení, takže měli okamžitě zpětnou vazbu o správnosti svých odpovědí. Porota ocenila přirozené a efektivní využívání moderních technologií a samostatnost žáků.

Hustopečská základní škola, která natočila práci na projektu Den Země, byla oceněna za využití interaktivní techniky napříč všemi ročníky. Děti se učily správně třídit odpad a zdokumentovaly také návštěvu sběrného dvora. Starší žáci si procvičovali také matematiku.

Zmanipulované hlasování veřejnosti

Kvůli zmanipulování internetového hlasování nebyla vyhlášena Cena veřejnosti. Pořadatelé místo toho ocenili čtyři školy za to, čím byly ve srovnání s ostatními výjimečné.

Nejrychlejšími filmaři byli studenti Gymnázia a Střední odborné školy Chodov. V kategorii Networking získala speciální ocenění Střední průmyslová škola Česká Lípa, která díky sdílení na dálku zapojila také základní školy v Dubé a Stráži pod Ralskem.

Projekt Afrika ZŠ v brněnské Botanické ulici byl vybrán jako nejlepší případ projektového vyučování. Za sociální rozměr videa si speciální cenu odnesla ZŠ Jablonec nad Nisou-Rýnovice.