Bigfoot existuje a vznikl křížením člověka s neznámým hominidem, tvrdí studie

Novinky, pst

Pověsti o existenci amerického yettiho se nově opírají o studii, která tvrdí, že tvor pojmenovaný Bigfoot se zrodil před 15 000 lety křížením lidské ženy s neznámým hominidem. Studie vychází z genetické analýzy údajné srsti Bigfoota nalezené před pěti lety.

Záběr z krátkého filmu Rogera Pattersona z roku 1967, na němž údajně zachytil Bigfoota.

“Sekvencování Bigfootova genomu ukázalo, že má mitochondriální DNA identickou s moderním člověkem, ale jeho DNA buněčného jádra je úplná novinka; vykazuje příbuznost s lidmi a vyššími primáty,” cituje National Post zprávu veterinářky Melby S. Ketchumové, šéfky výzkumného týmu, který srst analyzoval. Výsledek znamená, že Bigfoot by měl být hybridní živočich vzniklý křížením neznámého hominida s lidskou ženou.

Existence mytického stvoření však nebyla dosud fakticky potvrzena. Ketchumová s kolegy analyzovala vzorek srsti objevený před pěti lety, který byl přisouzen právě americkému yettimu.

BEZ KOMENTÁŘE: Muž prý v lese v Utahu natočil yettiho

Ve vědeckých kruzích však panuje vůči nové studii opatrná skepse, protože zatím nebyly zveřejněny podrobnosti o celém výzkumu. Podle odborníků čistá lidská DNA kombinovaná s nějakou příbuznou nemusí znamenat, že nepatří člověku s nějakou genetickou mutací.

Ketchumová se však odvolává na 27letou praxi uznávané odbornice a pro jistotu se oficiálně obrátila na úřady s apelem: "Geneticky je Bigfoot jednoznačně kříženec hominida a moderní lidské matky. Vláda na všech úrovních ho musí uznat jako původního obyvatele a okamžitě chránit jeho lidská a ústavní práva proti těm, kteří by viděli ve fyzických a kulturních rozdílech "licenci" na lov, pasti nebo zabití."