Hlavní obsah

iPad se už v Česku začíná používat ve výuce

Novinky, pro

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dva žáci ze třídy 4.B základní školy v České Kamenici se připravují na hodinu matematiky. Místo cvičebnic však od včerejška berou do ruky tablet iPad. Základní škola v České Kamenici je první v České republice, která na tomto stupni iPady plně využije pro výuku.

Foto: ZŠ Česká Kamenice, Právo

Děti v základní škole v České Kamenici budou při matematice používat iPady

Článek

„Zapojení iPadu do výuky jsme měli možnost na měsíc otestovat už před prázdninami. Zjistili jsme, že děti jsou více aktivní a práce je baví,“ řekl ředitel školy Daniel Preisler.

„Se souhlasem města, zřizovatele školy, jsme 24 tablety vybavili učebnu a podle zájmu upravili výuku pro všechny stupně na naší škole. Největší využití vidím právě v matematice, angličtině a informatice, ale plánujeme na iPadu vytvářet i školní časopis,“ dodal Preisler.

Učení se stává hrou

Škola v České Kamenici patří se svými pěti sty žáky mezi největší školy v Ústeckém kraji a je vyhlášená svým aktivním přístupem při využívání informačních technologií ve výuce.

„Těší nás, že žáci, kteří tuto školu navštěvují, jsou pak i nadále velmi úspěšní,“ uvedl starosta České Kamenice Martin Hruška.

Jeho slova potvrdili samotní rodiče, kteří vítají zdokonalování výuky ve škole, kam chodí jejich děti. „Jsme rádi, že se děti naučí používat novinky ze světa technologií. Je vidět, že učení se pro ně stává hrou,“ shodují se.

Je ale podle nich dobře, že škola není pouze o technologiích. „Podporujeme používání iPadů, interaktivní tabule a počítačů pro zpestření výuky. Nemělo by to ale být na úkor vzájemné komunikace. Je skvělé, že se to daří vyvážit,“ řekla maminka žáka třetí třídy Irena Kubicová.

Intenzivnější příprava pro učitele 

Škola pro zabezpečení výuky počítačovou technikou využívá granty i vlastní prostředky. Podle Preislera tablety od učitelů vyžadují intenzivnější přípravu na výuku.

„Ovládání tabletu je velmi jednoduché, ale příprava je pro učitele o něco náročnější,“ řekla učitelka Iva Gerhardtová.

iPad se od svého uvedení na trh v roce 2010 používá ve výuce na celém světě. V USA většina škol zavádí učebny vybavené tablety jako doplněk ke standardnímu výukovému programu. Školy využívají jeho intuitivní ovládání a citlivý dotykový displej, který se snadno změní v obrazovku pro přehrání videa, psací stroj nebo i hudební nástroj.

Některé školy začaly lehkými interaktivními tablety nahrazovat i učebnice, jako například Woodford County High v Kentucky, která letos v září iPady vybavila všech svých 1 250 žáků.

Reklama

Výběr článků

Načítám