Jak Právu sdělila asistentka projektu Klára Káňová z CDV, po dokončení stavby vznikne jeden propojený komplex.

„Těšíme se, že budeme pod jednou střechou. Teď máme ještě dvě pracoviště po Brně a přejíždění stojí dost času,“ řekl Právu jeden z mladších pracovníků při pátečním slavnostním poklepu na základní kámen. Pobočky CDV existují v Praze, v Olomouci a také v Tišnově na Brněnsku.

Nynější Centrum dopravního výzkumu je veřejnou institucí a jedinou dopravní vědecko-výzkumnou organizací v působnosti ministerstva dopravy. Vzniklo v roce 1992 jako právní nástupce Výzkumného ústavu dopravního v Žilině. Káňová vysvětlila, že nová výzkumná infrastruktura podpoří nejen samotný výzkum, nýbrž bude sloužit rovněž uživatelům ze státní správy.

V praxi to například znamená, že laboratořemi v Brně projdou vzorky nových povrchů vozovek, vzorky betonů i štěrků. Státní správě by nová pracoviště měla výrazně usnadnit a zefektivnit plánování, výstavbu, správu a údržbu staveb dopravní infrastruktury. Důležité bude také posuzování nových technologií.

Rozpočet výstavby Dopravního výzkumného a vývojového centra přesahuje 463 miliónů korun, částečně hradí Evropská unie.

Nové centrum přispěje ke komplexnímu rozvoji dopravního sektoru a zejména k aplikaci výsledků vědy a výzkumu do komerčního prostředí. Nové zázemí pro uskutečňování experimentální a poloprovozní činnosti budou moci využívat studenti a odborníci z tuzemských i zahraničních vysokých škol.

Dnes je základním posláním CDV výzkumná, vývojová a expertní činnost s celostátní působností pro všechny obory dopravy, veřejný i komerční sektor a zajišťování servisních činností pro ministerstvo dopravy a další orgány veřejného i soukromého sektoru.

CDV zaměstnává přes sto čtyřicet odborných pracovníků, po výstavbě nového centra se počet zvýší.