Nový koncept tramvají k pohonu využívá nejen napájení z klasického trolejového vedení, ale také baterie. Díky tomuto konceptu dokáže souprava bez problému překonat vzdálenost až 2,5 kilometru, aniž by k tomu potřebovala napojení do elektrické rozvodné sítě, informuje aktuální číslo časopisu Visions

Hybridní tramvaj jezdí o 30 % levněji

Praxe navíc ukazuje, že nové soupravy jezdí až o 30 % úsporněji než běžné vozy. S nižší spotřebou také souvisejí nižší emise CO2. Jedna jediná souprava tak za rok sníží emise nejvýznamnějšího skleníkových plynů až o 80 tun.

Technologie také snižuje investiční náklady na vybudování nových tratí, například tunelů. Není v nich totiž nutné instalovat trolejové vedení. Stejně tak najde využití všude tam, kde nelze instalovat nevzhledné dráty, například kvůli ochraně památek, tedy většinou v historických centrech měst.

Celé zařízení se montuje na střechu vozu, a proto je možné je použít nejen pro zcela nové vozy, ale dá se namontovat i na soupravy, které jsou již v provozu.

První hybridní tramvají se mohou svézt obyvatelé portugalského Lisabonu. V každodenním provozu tu jsou mezi čtvrtěmi Almada a Seixal.