Hlavní obsah

Techmania nabízí inženýrské workshopy pro děti ze základních škol

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plzeňské science center Techmania zdarma nabízí žákům 3. – 6. tříd základních škol interaktivní workshopy na téma Jak rostliny vedou vodu. Workshopy kladou důraz na tzv. inženýrskou, tedy badatelsky orientovanou výuku, kdy si děti samy vyzkouší např. postavit jednoduchý akvadukt.

Foto: Techmania Science Center

Workshop byl vytvořen v rámci projektu Engineer, jehož cílem je vyvinout deset výukových modulů inspirovaných inženýrskými postupy.

Článek

„Jak rostliny vedou vodu je název workshopu pro děti, který jsme sami vymysleli v rámci mezinárodního projektu Engineer. Právě díky tomuto projektu, který podporuje metody badatelsky orientované výuky, můžeme nabízet workshopy zdarma, a to až do 31. března. Škola, která má zájem své žáky do workshopu zapojit, nemusí udělat nic víc, než si u nás objednat termín,” uvedla Hana Královcová z Techmanie.

V rámci hodinového workshopu děti formou pokusů a povídání proberou význam rostlin pro člověka a obecnou závislost naší civilizace na vodních zdrojích. Dozvědí se, z čeho jsou rostliny složeny a jak o ně pečovat. Při pokusech poznají, jak rychle dokážou rostliny transportovat vodu.

Praktickou část workshopu tvoří stavba zařízení pro transport vody – akvaduktu. Děti budou ve skupinách navrhovat vlastní konstrukční řešení, úspěšnost jejich projektu ověří zkouška vodou.

Workshop je připraven podle Rámcových vzdělávacích plánů pro přírodovědné předměty se zaměřením na rostliny. V jejich rámci se věnuje vzdělávacím oblastem Člověk a jeho svět a Člověk a příroda. Svým obsahem tedy rozšiřuje látku, kterou učitelé s dětmi ve školách probírají.

Workshop byl vytvořen v rámci projektu Engineer, jehož cílem je vyvinout deset výukových modulů inspirovaných inženýrskými postupy.

Smyslem workshopu je podpořit zájem žáků o přírodovědné obory, podnítit u nich vnímání souvislostí a zejména nabídnout jim možnost vlastními silami konstruktivně vyřešit problém.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám