Hlavní obsah
Prodej licence je potvrzením technické vyspělosti tramvaje 15T, která jezdí nejen v hlavním městě Praha, ale i v lotyšské metropoli Rize. Foto: Škoda Transportation

První prototyp tramvaje ForCity začal jezdit v Číně

V polovině loňského roku uzavřela Škoda Transportation s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao kontrakt na 10letou licenci na výrobu tramvají ForCity. Prodej licence je potvrzením technické vyspělosti tramvaje 15T, která jezdí nejen v hlavním městě Praha, ale i v lotyšské metropoli Rize.

Prodej licence je potvrzením technické vyspělosti tramvaje 15T, která jezdí nejen v hlavním městě Praha, ale i v lotyšské metropoli Rize. Foto: Škoda Transportation
První prototyp tramvaje ForCity začal jezdit v Číně

V červnu loňského roku podepsala Škoda Transportation kontrakt s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao Co.Ltd., na poskytnutí licence k technologiím na výrobu nízkopodlažních tramvají typu ForCity (15T). Nedávno byl v Číně vyroben první prototyp tramvaje a firma CSR Sifang Quingdao začíná nabízet tento stroj na tamním trhu. Po Praze a lotyšské Rize bude tramvaj ForCity jezdit i v Číně.   

„V polovině ledna byl prototyp tramvaje ForCity v Číně úspěšně oživen a odzkoušen a za účasti našich techniků byly provedeny zkušební jízdy ve výrobním závodě. Dnes můžeme oznámit, že tramvaj, vyrobená v Číně, je připravena pro prezentaci potencionálním klientům. Je to důkaz, že spolupráce našich dvou firem probíhá úspěšně,” uvedl Tomáš Krsek, předseda představenstva společnosti Škoda Transportation.

V Číně je více než 160 měst s více než jedním miliónem obyvatel. V těchto městech jsou plánované velké investice do rozvoje infrastruktury, a právě kolejová vozidla by měla tvořit páteřní systém veřejné dopravy.

„Musím zdůraznit, že čínský trh začíná být velmi náročný na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Tamní trh požaduje pouze světovou špičku. Z tohoto hlediska si velmi vážíme, že jsme tam loni prodali licenci na výrobu tramvají ForCity. Ta kromě Prahy jezdí i v lotyšské Rize,” doplnil Petr Vízdal, ředitel Business developmentu společnosti Škoda Transportation.

Více než 150 čínských odborníků z řad technického managementu bylo během uplynulého roku proškoleno ve výrobních závodech Škoda Transportation, a tato školení budou pokračovat i v letošním roce. Každá z etap školení byla zaměřena na některou z klíčových oblastí výroby tramvaje. V současnosti jsou tak v Číně připraveni nabízet tramvaj ForCity v tendrech, které vypisují čínská města.

„ForCity je v portfoliu tramvají, které nabízíme našim zákazníkům, technologickou špičkou. Je to plně nízkopodlažní tramvaj, která má individuální pohon všech kol a má unikátní otočné podvozky. Tím zvládá i ty nejnáročnější městské tratě,” uvedl Josef Bernard, generální ředitel Škoda Transportation. 

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků