Článek
Nicméně ani hudbě moderní se Adamus nevyhýbá, byl například i aktivní ve zcela odlišném hudebním proudu v kapele Barock Jazz Quintet, kombinující jazz a klasickou hudbu, kterou prošly i takové osobnosti naší jazzové scény jako František Uhlíř, Jan Kořínek, Ivan Dominák nebo Milan Vitoch. Mimo aktivní muzicírování působí i jako dirigent, organizátor i autor různých transkripcí zejména pro interpretaci materiálu z období romantismu.
Nicméně Adamusovou doménou je právě především hudba klasická, Adamusovo Trio se proslavilo i vyhledáváním a zpracováním neznámých skladeb Georga Phillipa Telemanna, ze současných autorů lze za všechny, kdo pro trio napsali původní repertoár, jmenovat kupříkladu proslulého jazzového klavíristu Emila Viklického, jednoho z prvních stipendistů vyhlášené bostonské Berklee College of Music.
Na posledním koncertu v Trojici, který proběhl v září loňského roku, představil varhanici Michaelu Káčerkovou, předtím, v dubnu roku 2016, ho pro změnu doprovázel Martin Levický, oba z mladší generace talentovaných muzikantů.
I když tóny hoboje a anglického rohu tohoto „mistra věčného dechu" zazněly například v Španělském sále Pražského hradu nebo v Českém Krumlově, rád se vrací i do relativně skromného prostoru kaple Nejsvětější Trojice u Otavy v tichém prostředí bývalého hřbitova.
Koncert, pořádaný CKMěstaPísku začíná v 18 hodin již tuto neděli, tedy 14. října.
Pokud někdo neví, co obnáší pojem věčný dech, více stejně jako o pietním hřbitově ZDE.