Hlavní obsah

Pilotní projekt sdílení jízdních kol byl v Ostravě zahájen jízdou na Landek

Novinky, Josef Zajíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V úterý 1. května byl spuštěn pilotní projekt ostravského bikesharingu neboli sdílení jízdních kol. V 10 hodin bylo společnosti Rekola připraveno před Novou radnicí v Ostravě na Prokešově náměstí 80 jízdních růžových kol, které byly rychle rozebrány. Skupina zájemců se vydala na Landek.

Foto: Zdroj : René Stejskal, MMO

1.5.2018 Bikesharing - sdílení kol REKOLA startuje. Na 39 stanicích je připraveno 180 růžových kol.

Článek

Peloton růžových kol provázeli cyklisté se svými osobními koly a také jedna z nejstarších účastnic vyjížďky, ta jela na elektrokole. Vše jistili dva strážníci Městské policie Ostrava.

Naplánovaná trasa vedla do Komenského sadů, kde po cyklostezce na břehu řeky Ostravice projížděli největším parkem, který zde byl založen již v roce 1852. Po trase, kterou výprava jela, jsou kola k dispozici v Komenského sadech, u koupaliště Čapkárna, u sportovní Haly Sareza v Ostravě-Hrušově.

Cyklisté pokračovali přes ulici Muglinovskou, dostali se na cyklostezku, kde projížděli okolo Přívozské haldy, která ční do výše 272 metrů, podjeli dálnici D1, která vede okolo Bohumína dále do Polska. Po levé ruce nechávali soutok řeky Odry s Ostravicí.

Cyklisté projeli Koblovem, zatočili vlevo a po cyklostezce pokračovali dále sledujíc levý břeh řeky Odry. Po pravé ruce měli vyvýšeninu, kde bylo Hradiště Landek a kde je možné navštívit rozhlednu.

Cílem první části výletu byl Landek, kde je Hornické muzeum. Všichni dojeli v pořádku, občerstvili se a pokračovali po cyklostezkách zpět na Prokešovo náměstí. Ti, kteří se rozhodli zůstat na Landeku, odevzdali kola společnosti Rekola a domů pokračovali po vlastní ose.

„Dnešním dnem vstupujeme do nové etapy cyklistické dopravy v Ostravě, kdy dosavadní strukturu 250 kilometrů cyklostezek a cyklotras doplňujeme službou sdílení kol. Startujeme pilotním projektem. Třicet devět stanic, 180 kol v centru Ostravy. Uvidíme, jak se to chytne. Doufáme, že Ostravané budou mít zájem a pokud ano, tak službu budeme v dalším roce rozšiřovat,” komentoval vyjížďku primátor města Ostravy Tomáš Macura. 

A v tom je právě výhoda bikesharingu. Zájemce se rozhodne podle rozmístění 39 stanic s připraveními koly. Kolo odevzdá na další příslušné stanici a pokračuje dále podle vlastního rozhodnutí. 

„O akci jsme se dozvěděly z Facebooku. Rozhodly jsme se s neteří, že se zúčastníme. Půjčily jsme si ta krásná růžová kola. Dnešní den se půjčovala zdarma. Kolo je bez přehazovačky, takže do kopců to půjde hůře. Dnes jsme jely rovinu, spíše z kopce, takže to bylo dobré. A počasí je fajn. Předpokládáme, že na těchto kolech projedeme i nějakou jinou trasu,” svěřila se po dojezdu Markéta s neteří. Obě jsou Ostravy-Poruby.

Zájemci najdou stanoviště bikesharingu v Ostravě na odkazu: http://mapy.cz/s/2wDXV

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám