Hlavní obsah
Přímý vlak z Ostravy do Štramberku vyjede od 15. prosince s novým jízdním řádem. Foto: Josef Zajíc

Nový vlakový jízdní řád v Moravskoslezském kraji: startuje projekt Příští stanice

V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2020. Regionální vlaky objednané Moravskoslezským krajem ujedou v příštím roce přibližně 7,3 milionu vlakokilometrů. Největší novinkou je zavedení čtyř párů přímých spěšných vlaků z Ostravy do Štramberku s dobou jízdy asi padesát minut.

Přímý vlak z Ostravy do Štramberku vyjede od 15. prosince s novým jízdním řádem. Foto: Josef Zajíc
Nový vlakový jízdní řád v Moravskoslezském kraji: startuje projekt Příští stanice

Moravskoslezský kraj rozjíždí projekt Příští stanice. S Českými drahami a společnosti KODIS pracuje na tom, aby jízda vlakem byla rychlejší, komfortnější a chytřejší.

Projekt odstartoval Štramberským expresem, který přímo spojí Ostravu se Štramberkem. Cestující nebudou složitě přestupovat jako doposud. Vozit na této trati je budou zmodernizované soupravy.

Trasa jízdy Štramberským expresem byla pokřtěna v pátek 6. prosince. Pásku v modré barvě Českých drah přetřihl ředitel odboru regionální dopravy Českých drah Jiří Ješeta, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka a jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal.

„Železniční doprava Moravskoslezského kraje má do budoucna představovat špičku v komfortu, rychlosti a lokální dostupnosti. Cílem je co nejlépe propojit obyvatele velkých měst i s tou nejvzdálenější vesnicí. Cestující by se měl co nejrychleji a pohodlně dostat kamkoliv, aniž by předtím musel složitě vyhledávat spoj nebo kupovat několik různých jízdenek. Zavázali jsme se, že nezrušíme žádnou trať, naopak, tam kde to technický stav umožňuje tratě oživit. Železnici u nás čeká zásadní změna s plánovanou výstavbou vysokorychlostních tratí, které mají spojit Ostravu s Brnem už za 8 let a zásadně zkrátit jízdní doby. Uvolnění hlavního koridoru pak umožní více rozvíjet regionální osobní dopravu a samozřejmě přesunout nákladní dopravu z cest na koleje,” uvedl v průběhu jízdy Štramberským expresem Jakub Unucka.

Smlouva o zajištění regionální železniční dopravy do roku 2025, kterou na jaře Moravskoslezský kraj podepsal s Českými drahami, umožní národnímu dopravci snadněji sáhnout na evropské peníze, za které může nakoupit nové vlakové soupravy, modernizovat vozový park, zvýšit komfort cestování na železnici, zrychlit a ekologizovat provoz.

„Jsme rádi, že se můžeme aktivně zapojit do projektu Příští stanice, který Moravskoslezský kraj v oblasti rozvoje drážní dopravy připravil. České dráhy představují lídra v oblasti modernizace železniční dopravy. Zavádíme a rozvíjíme také moderní komunikační a odbavovací prvky, jako například Můj vlak,” upozornil  Jiří Ješeta.

Přímé vlaky z Ostravy do Štramberku

Cestující se dostanou v ostravského hlavního nádraží do Štramberku za méně než 50 minut. Na lince přes Příbor a Kopřivnici dopravce závádí celkem 4 páry vlaků, které budou pohodlně navazovat na další spoje.

U vlaků z Ostravy je zabezpečena od 15. prosince návaznost ze Štramberku směr Věřovice, u nového spoje 1641 (odj. ze Štramberku 5:56) je ve Studénce v pracovní dny a v sobotu zajištěn návazný přípoj do Prahy Ex 548, u spoje Ex 549 z Prahy je zajištěn přípoj v pracovní dny a v neděli do Štramberku (odj. ze Studénky 21:42).

Nové spěšné vlaky budou provozovány modernizovanými motorovými soupravami 842 + Bdtn757. Výbava pro cestující obsahuje oddělení na závěs kol, nové sedačky, Wi-Fi, polospouštěcí okna, zásuvky 230 V, informační systém, výkonnější motor, 2 x WC.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků