Hlavní obsah
Foto: Petr Hejna

Na pietním hřbitově v Písku přespolní muzikanti křísili dávno mrtvé mistry

Nejednalo se však o jakési spiritistické rituály či jinak okultními vědami, nebo hanobením zesnulých zavánějící tajemné akce, probíhající za houkání sýčků pod rouškou tmy, rušené toliko pod zpoza temných mraků vykukující Luny mámivým svitem, lež o kulturní počin v prostoru písecké koncertní síně Trojice.

Foto: Petr Hejna
Na pietním hřbitově v Písku přespolní muzikanti křísili dávno mrtvé mistry

Tento dříve ryze církevní, dnes kulturní svatostánek, tedy hřbitovní kostel Nejsvětější Trojice v Písku, slouží jako prostor pro pořádání koncertů klasické hudby i jazzu, proti neskonale honosnějším prostředí mohutných katedrál je však určen pro menší akce, útulnosti prostředí napomáhá jak postupně se měnící výzdoba vystavených výtvarných prací, tak fakt, že objekt se dá v případě zimy vytápět, takže ani muzikanti, ani publikum, zde nemusí dýchat si na prokřehlé prsty. 

V neděli 24. dubna zde proběhl koncert dvojice Adamus - Levický, jako veškeré dění zde pořádaný píseckým Centrem kultury. Hráč na hoboj a anglický roh Jan Adamus během koncertu krátce zaškolil do umění avizovaného tzv. věčného dechu, mladý pianista Martin Levický mu byl nejen důstojným sekundantem, ale předvedl si sólově při přednesu výběru z Českých tanců Bedřicha Smetany.

Mezi ony staré mistry, ducha jejichž invence dorazivší pánové s důstojností a přitom lehkostí a lidskou pohodovostí oživili, patřili dále například Ludwig van Beethoven, Franz Xaver Richter, Carlo Bessozi, Franz Schubert a Antonio Pasculli.

V Trojici se pořádají také varhanní koncerty, a to díky přítomnosti nástroje, který býval majetkem cestovatele Jiřího Hanzelky.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků