Hlavní obsah
Vizualizace dopravního terminálu ve Zlíně. Foto: Magistrát Města Zlína

K novému dopravnímu terminálu zná zlínský magistrát další detaily

Autoři studie nového dopravního terminálu ve Zlíně představili další podrobnosti vzhledu nového dopravního uzlu, kromě již dříve zveřejněných plánů, jako je přiblížení vlakového nádraží blíž k centru města či změna uspořádání autobusových nástupišť.

Vizualizace dopravního terminálu ve Zlíně. Foto: Magistrát Města Zlína
K novému dopravnímu terminálu zná zlínský magistrát další detaily

„Zahájení elektrizace trati z Otrokovic a s tím související náročná rekonstrukce autobusového i vlakového nádraží je plánována na rok 2020,“ informoval 19. září tiskový mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.

Vzhledem k počtu účastníků se jedná o nesmírně komplikovaný projekt. „Město Zlín muselo sladit své představy s vlastníkem autobusového nádraží společností BENT holding, s majitelem výpravní budovy, což jsou České dráhy i se Správou železniční a dopravní cesty, Zlínským krajem i společností CREAM, která zase vlastní řadu navazujících ploch v bývalém areálu Svitu,“ uvedl primátor města Zlína Miroslav Adámek.

„Naštěstí jsme našli společnou řeč a výstavbě již nic nebrání. Dobrou práci odvedlo Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, které všechna jednání koordinovalo,“ dodal primátor.

Výsledkem náročných jednání, kde si všechny strany vyjasnily svá stanoviska, bylo v roce 2016 podepsání memoranda o spolupráci. Nyní tak mohl být představen projekt včetně podrobností.

„Myslím si, že dosavadní výsledek naší práce je adekvátním naplněním požadavků všech účastníků Memoranda,“ konstatoval předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš.

Pozitivní je, že při projektu autoři počítali i s řešením negativních aspektů posledních let. Dopravní terminál tak již počítá se střechou plnou zeleně, s akumulačními nádržemi na zachytávání dešťové vody, která se použije na zalévání či se zádržnými systémy v kanalizaci. Jejich úkolem bude zadržet vodu v dané lokalitě, která se bude místo okamžitého odtoku do kanalizace a následně do Dřevnice postupně vypařovat a vytvářet tak lepší mikroklima.

Zlepší se i parkování. „V nové výpravní budově se počítá s pěti patry parkovišť, která tak doplní kapacitu již stávajícího objektu parkoviště i se zónami pro odstavení auta, jako jsou P+R, tzn., zaparkuj a jeď vlakem či autobusem, K+R, tzn., zaparkuj a jeď MHD nebo B+R, což znamená, zaparkuj si kolo a pokračuj hromadnou dopravou,“ upřesnil mluvčí zlínského magistrátu.

„Město Zlín se zavázalo vyřešit navazující plochy a prostranství, které jsou dnes poměrně problematické. Jedná se například o výjezd z areálu nádraží či z areálu bývalého Svitu,“ doplnil radní Josef Novák, do jehož kompetencí patří doprava.

Výjezd z areálu nového terminálu z ulice Trávník na křižovatku ulic Vodní a Bartošova bude řešen kruhovým objezdem, jenž umožní rychlejší výjezd autobusů, kterých tu ve špičce vyjíždí až padesát za hodinu. Výjezd z areálu Svitu bude přiblížen více k nádraží, dopravu bude řídit semafor a chodce potěší i dosud chybějící přechod.

Rekonstrukce železniční trati a dopravního terminálu se intenzivně připravuje již několik let. Nyní bude zahájeno stavební řízení. V roce 2019 se počítá s převodem zbývajících pozemků na investory a v roce 2020 se zahájením stavby. Pokud nenastanou komplikace, vše bude hotovo za dva roky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků