Hlavní obsah

Jičínské eRekce již posedmé představily historické škodovky

Novinky, Vladislav Chalupa

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

O víkendu proběhl již sedmý ročník automobilové orientační soutěže historických vozidel Škoda s názvem Jičínské eRekce.

Foto: Vladislav Chalupa
Článek

Dnes již historická vozidla Škoda 120, Škoda 100, 110R, Rapid či Garde jsou většině lidí stále dobře známá, avšak na silnicích je již běžně nepotkáváme. Jinak tomu bylo tento víkend na Pecce. Zde se totiž v sobotu 14. října sešli majitelé a příznivci těchto vozů na srazu, který nese trochu netradiční název Jičínské eRekce.

Mimo přátelského setkání všech účastníků je hlavním programem akce automobilová orientační soutěž, která provádí posádky po krásách a zajímavostech zdejšího regionu. Letos si tak mohli prohlédnout např. Miletín, Zvičinu, Pecku a další malebná místa.

Na velké kochání však nebývá moc času, neboť na soutěžící čeká velké množství nejrůznějších úkolů, přičemž správnou trasu soutěže si musí sami najít a odvodit ze šipkového itineráře. To vše je nutno zvládat v daných časových limitech a na průjezdové kontroly přijíždět v přesný čas.

To, že mají staré škodovky stále dostatek příznivců, pro které je takto strávený víkend vítaným zážitkem, dokládá počet soutěžích. Celkem odstartovalo do orientační soutěže dvacet tři posádek, přičemž maximální kapacita je organizátory stanovena na třicet vozů.

Jak řekl jeden z pořadatelů Jiří Davídek: „Nebyl by problém zvětšit počet startujících třeba na dvojnásobek, ale utrpěla by tím kvalita a celkové zaměření akce. Každý rok se snažíme vymyslet něco nového. V dřívějších ročnících jezdili soutěžící na lodi, prováděli záchranu posádky z havarovaného vozidla nebo jezdili jízdu zručnosti s brýlemi simulujícími vliv alkoholu na orientaci. Letos to byla střelba ze vzduchové pušky na jedné z průjezdových kontrol.

Pokud dáme na splnění takového úkolu posádkám 5 minut, jsou to při třiceti startujících vozidlech víc jak dvě hodiny. A to ještě musíme počítat s možností, že některé posádky cestou zabloudí a přijedou pozdě. Málokdy se pak vejdeme na takové kontrole do tří hodin. Navýšení počtu posádek by tak celou soutěž velice protahovalo. Museli bychom od těchto úkolů upustit, a to nechceme my jako pořadatelé a snad ani soutěžící.”

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám