Hlavní obsah

Druhá etapa rekonstrukce ostravské Nádražní ulice se chýlí ke konci

Novinky, Josef Zajíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

O projektu Zklidnění ulice Nádražní a závěru II. etapy rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě ve středu 2. listopadu informoval náměstek primátora města Ostravy Ing. Břetislav Riger.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava 3.11.2016. II. etapa rekonstrukce Nádražní ulice. Dokončovací práce u zastávky Elektra

Článek

Nádražní ulice je páteřní ulicí v centru Ostravy. Začíná na křižovatce s ulicí 28. října, protíná ulici Českobratrskou, 30. dubna, Mariánskohorskou a končí na hlavním nádraží.

Po ulici, jež měří 4,3 km, jezdí tramvaje číslo 1, 2, 6, 8, 9, 10, 11,12 a 14. Tyto linky propojují největší městský obvod Ostrava-Jih (Hrabůvku, Dubinu, Výškovice, Ostravu - Zábřeh, některé projíždějí Vítkovicemi), Ostravu - Porubu, jedou přes dopravní terminál Hranečník až na zastávku Nová huť, jižní brána.

Na části této ulice proběhla v roce 2015 I. etapa rekonstrukce projektu Zklidnění ulice Nádražní. Byla vedena od ulice 30. dubna až po ulici Stodolní v délce 436 metrů. Rekonstrukce byla ukončena pro auta, chodce a tramvaje 1. listopadu 2015 a provoz na tramvajových zastávkách byl zahájen o den později.

II. etapa rekonstrukce Nádražní ulice byla zahájena letos 1. dubna a byla rozdělena do pěti fází. Rekonstrukce v délce 392 metry začíná na ulici Stodolní a končí na křižovatce ulic Nádražní s ulicí 28. října. V pěti fázích probíhalo velmi důležité  dvojnásobné zjednokolejení tramvajových kolejí a o prázdninách vyřazení tramvajového provozu zcela, když pobíhala absolutní rekonstrukce tramvajového spodku, svršku a nového trolejového vedení.

„V rámci rekonstrukce II. etapy byly kompletně vyměněny inženýrské sítě, vodovod, kanalizace, veřejné osvětlení, plynovod, který zajistila a financovala společnost RWE. Bylo položeno zcela nové kolejové lože, odhlučněné, kde je položena protihluková rohož, a věříme, že to bude mít velice dobrý vliv pro rezidenty a pro lidi, kteří pracují v centru a okolí Nádražní ulice,” informoval o stavbě Břetislav Riger, náměstek primátora města Ostravy.

„Momentálně se pokračuje v dokončování povrchu. Jedná se o práci na asfaltových površích na komunikaci a površích chodníků, kde se pokládá dlažba. V oblasti tramvajové zastávky Elektra bude nástupiště ve stejné formě jako na zastávce Stodolní a bude zde vybudována zcela nová, moderní zastřešena zastávka,” dodal Břetislav Riger

Celkové náklady na obě fáze jsou 171,5 miliónu korun. Práce na rekonstrukci I. fáze stály 89,6 miliónu, z toho dotace činily 55,6 miliónu korun. II. fáze rekonstrukce Nádražní ulice byla financována z rozpočtu města ve výši 81,9 miliónu korun.

Stavební práce budou podle harmonogramu dokončeny 30. listopadu 2016.

Ke zprovoznění komunikace a tramvajové trati s využitím tramvajové zastávky Elektra dojde do 11. prosince 2016.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám