Hlavní obsah

Ani ve dnech smogové regulace nemají revizoři volno

Novinky, Ondřej Kořínek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V minulých dnech a týdnech sužoval Ostravsko smog. Stal se námětem debat, zpráv i reportáží. Co se z nich ale nedozvíme je, co ve dnech mimořádné přepravy dělají revizoři.

Foto: Ondřej Kořínek

Poslední AKCE SMOG skončila v Ostravě minulou středu.

Článek

V Ostravě byl za tuto zimu vyhlášen zvýšený výskyt smogu a mimořádná přeprava celkem čtyřikrát, v celkovém součtu to dělá 22 dní. Skoro celý měsíc tak mohli Ostravané a návštěvníci Ostravy jezdit v pásmech 1 až 4 zadarmo.

Co dělají pracovníci kontroly černých pasažérů v těchto dnech? Ne, nemají dovolenou, ani neplacené volno, jak by někoho mohlo napadnout. „Revizoři DPO v období platnosti mimořádné přepravy při smogové regulaci operují pouze v „neostravských“ zónách (tedy mimo zóny 1 - 4). Chodí tedy do práce a pracují,“ říká tiskový mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.

A hodně o tom ví lidé z okrajových částí Ostravy. Například v tramvaji číslo 5, která dvakrát protíná zónu, kde se platit musí, se zónou, kde se při vyhlášení smogové situace platit nemusí, jezdí revizoři a kontrolují.

Ladislav Větvička vysvětluje tuto praxi po ostravsku na svém blogu takto: Na nastupni stanici Vřesinska šofer da cedulku SMOG a hlasič ohlasi, že se jede zadarmo. O zastavku dal na stanici Kupaliště schova cedulku SMOG a ohlasi, že konči takzvana městska zona, a tak je třeba cvaknut listek. A taky že ja. Enem co se tramvajka rozjede, ze sedaček se zvednu tři hromotluci v unyformach a začnu lustrovat dusici se kuřata, děcka, baby s nakupem a chlopy ze šichty. Musi postupovat rychle, bo mimoměstska zona trva kratce, enem dvě zastavky. Už dalši stanica Krpole totiž zase patři do městske zony, takže šofer vytahne cedulu a zase se jede zadarmo.

Na Facebooku již také vznikla petice za zrušení přepravy zdarma, které přislíbilo účast již necelých šest tisíc občanů. Zakladatelé skupiny poukazují na to, že by DPO měl investovat peníze do snížení cen jízdenek a že diskriminuje velkou část občanů, kteří jezdí na předplacené kupóny.

Před týdnem jsme oslovili s tímto problémem magistrát města Ostravy i DPO. Nikdo ale zatím neodpověděl.

Reklama

Výběr článků

Načítám