„Z toho, jaké zboží si lidé prohlížejí, se také jednoznačně dají vyčíst nejčastější vánoční dárky. Upřímně: o smyslu pro fantazii a romantiku u českých žen a mužů příliš nevypovídají,“ konstatovala PR specialistka společnosti Seznam.cz Táňa Lálová.

Zájem o počítače, kosmetiku a drogerii

Zájem o počítače, kosmetiku a drogerii

FOTO: Seznam.cz

V kategorii módy a oblečení jsou podle ní aktuálně nejpopulárnějším zbožím hodinky, raketově ale roste poptávka po pyžamech. Ta se těšila na konci loňského roku desetkrát větší popularitě než ve zbytku roku.

V pánském sortimentu pak vedou župany, u nich se zvýšil zájem šestkrát.

Dámské a pánské parfémy i hračky

„V kosmetice a drogerii samozřejmě absolutně vedou dámsképánské parfémy, nicméně populární jsou i klasické vody a balzámy pro holení,“ podotkla Lálová s tím, že zájem je čtyřnásobně vyšší.

Zájem o telefony, navigace oblečení a módu

Zájem o telefony, navigace oblečení a módu

FOTO: Seznam.cz

Děti se podle dosavadních statistik mohou těšit na stavebnice.

„Dlouhodobě nejpopulárnějším zbožím jsou stavebnice Lego. Zájem roste v listopadu a prosinci oproti zbytku roku nejvíc u kreativních a výukových hraček a u autodráh, které jsou nestárnoucí vánoční klasikou,“ uzavřela Lálová. U didaktických hraček rostl zájem šestnáctkrát, zatímco u autodráh šestkrát.

Data vycházejí ze služby Zboží.cz a z nástroje nazývaného Výzkumník. Z nich mimo jiné vyplynulo také to, že nákupy mají čeští uživatelé víceméně rozdělené. Muži nejčastěji nakupují elektronikupotřeby pro automobily, ženy zase dětské zbožíkosmetiku. [celá zpráva]

Zájem o elektroniku, potraviny a nápoje

Zájem o elektroniku, potraviny a nápoje

FOTO: Seznam.cz