Jde o reportáže Ministerské počty (pořad Reportéři ČT) a Voda a víno (pořad 168 hodin). Podle názoru radních byly obě reportáže vytvořeny způsobem, který mohl vyvolat pochybnosti o nestranném přístupu k Babišovi.

„(Zpracování) vzbuzuje pochyby, zda šlo autorům reportáže o skutečné informování o podstatě kauzy, nebo o účelové vytvoření negativního obrazu respondenta Babiše,“ uvedla vysílací rada v zápise ze svého čtvrtečního jednání.

Veřejnoprávní televize má třicet dnů od doručení výzvy na to, aby oba příspěvky vysvětlila.