Hlavní obsah
První díl podcastu Po asfaltu se věnuje elektromobilům a jejich užívání v Česku. Foto: Novinky

Elektromobilem na vzdálenou chalupu? Dojel jsem s odřenýma ušima

Dá se v Česku jezdit elektromobilem dál než „kolem komína” i mimo hlavní trasy? A potřebujete při tom schopnost auta nabíjet baterii stejnosměrným proudem na vysokovýkonné nabíječce? To všechno se dozvíte v prvním díle podcastu Po asfaltu.

První díl podcastu Po asfaltu se věnuje elektromobilům a jejich užívání v Česku. Foto: Novinky
Elektromobilem na vzdálenou chalupu? Dojel jsem s odřenýma ušima

Jezdit elektromobilem po městě, zejména pokud si ho můžete nabít doma přes noc, není žádné hrdinství. Na něco takového stačí i baterie Mazdy MX-30, jejíž malou kapacitu kritizuje řada lidí, i když venku zrovna mrzne. Pro tyto účely bude stačit i ještě menší akumulátor Dacie Spring. Jenže co když chcete jet na chalupu, kterou máte vzdálenou téměř tři stovky kilometrů?

Při dnešní hustotě sítě rychlonabíjecích stanic to zas taková výzva není, ale když jsem to před dvěma lety zkoušel poprvé, navíc s autem, které se dá nabíjet jen pomalu střídavým proudem, bylo tomu trochu jinak.

To auto, Renault Zoe, pak prošlo modernizací. Při ní dostalo baterii přesně takovou, jakou jsem odhadoval, že je potřeba, abych tu trasu zvládl snáze.

Modernizovaný Renault Zoe

Foto: Marek Bednář, Novinky

Jaký byl výsledek mých pokusů? Dá se v Česku jezdit elektromobilem dál než „kolem komína”? A dá se doma na dvorku nabíjet elektrovůz z obyčejné 230V 10A zásuvky, nebo potřebujete tzv. wallbox? Nejen tohle se dozvíte v prvním dílu podcastu Po asfaltu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků