Článek
Možná jste v některých zahraničních časopisech zahlédli test Gumpertu Apollo, takže se vám zdají předchozí věty scestné. Ano, skutečně se po světových silnicích pohybuje několik vozů tohoto jména, ale ty nejsou podle představ výrobce, takže existuje jen pár zkušebních kousků. Ty byly následně prodány do soukromých rukou.
To Gumpert Apollo Sport je už jiná písnička. Vůz homologovaný pro silnice Evropy už je připraven vrhnout vše, co má na kvalitní asfalt německých dálnic a ukázat své umění i na okruzích třeba v Dubaji, Rusku apod.
Táhne 800 koní
Automobil postavený Rolandem Gumpertem (Znáte to jméno? Vzpomeňte na závodní tým Audi quattro a jeho šéfa. Už je to jasné?) je klasika mezi sportovními kousky. Rám z chrom-molybdenových trubek v sobě ukrývá monocoque z uhlíkového kompozitu. Díky tomu je bezpečnost vozu opravdu příkladná. Závodní zavěšení kol musí zvládat přenos výkonu z opravdu slušného motoru. Vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s dvojitým přeplňováním dává do rukou řidiče 588 kW. To je při pohotovostní hmotnosti vozu 1220 kg hodně slušný kalibr. Automobil tak podle výrobce dokáže stovku s pevným startem pokořit za tři sekundy a maximální rychlost je neuvěřitelných 360 km/h.
Zájemci o tento brutální vůz budou muset připravit 299 500 euro (asi 8,5 miliónů korun). Za to však dostanou opravdu originální auto (velké série se opravdu vyrábět nebudou) s dvojicí závodních sedadel, klimatizací, interiérem obšitým alcatnarou, navigací a zpětnou kamerou. Nabídka barev není omezená.