Hlavní obsah

Království mechanických brouků se nachází úplně jinde, než byste ho čekali

Novinky, jky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pokud v hlavě tápete, která země by byla asi nejvhodnějším adeptem na to, aby se tam proháněly stovky až tisíce vozidel Volkswagen Beetle, klidně přestaňte. Pravděpodobně by totiž jedním z vašich prvních tipů rozhodně nebylo středoamerické Mexiko. Čtvrť Cuautepec v Mexico City má tak úzké a strmé uličky, že se tam nedostane žádná veřejná doprava. Tedy – až na populární „brouky”...

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Nelegální taxikáři v ikonických vozech Volkswagen Beetle jsou jediní, kdo zajišťují veřejnou dopravu na nebezpečném předměstí Mexico CityVideo: AP

 
Článek

Čtvrť Cuautepec není proslulá jen strmostí svých uliček, případně jejich úzkostí. Ono tu není také úplně bezpečno, a proto do určitých míst této městské části odmítají řidiči oficiální státní taxislužby vůbec zajíždět. Násilí je zde skoro na denním pořádku. Práce se tu tak chopily flotily klasických „brouků”, pro které jsou tyto uličky jako stvořené.

Volkswagen Beetle je v Mexiku populárním autem od 50. let minulého století a tato auta tu jsou nazývána Vochos. Čtvrti se tak říká Vocholandia, tedy něco jako Beetleland. Továrna Volkswagen ve městě Puebla vyráběla tyto klasické brouky po 39 let, tedy ještě dlouho poté, co jejich výroba všude jinde ustala. Poslední vyjel z výrobní linky v roce 2003.

„Tohle auto bylo levné na provoz, co do spotřeby paliva i z pohledu náhradních dílů,” uvedl bývalý zdejší policista Rodolfo Martiner Mendoza, který tímto autem poslední dva roky ve čtvrti jezdil. Jezdí prý až deset hodin denně a vydělá si zhruba 3300 Kč za týden.

Přes 2000 brouků

„Registrované taxíky odmítají jezdit nahoru do kopce, protože se tam udály vraždy a přepadení – bojí se o svou bezpečnost,” vysvětlil řidič taxi Pablo Maldonado Santiago, kterého vyšel „brouk” z roku 1992 na necelých 22 tisíc korun. A takových jako on je ve čtvrti, kde žije asi 300 000 obyvatel, více.

Řidiči brouků se organizují do skupin a čekají na rozích ulic. Rozvážejí místní občany tam, kam potřebují. Průměrná jízda vyjde na jeden dolar, tedy jen o něco více než 20 korun. Přivydělává si tak prý velké množství lidí, ač je to vlastně ilegální. Podle loňské studie tu takto jezdí až 2500 těchto vozidel.

Reklama

Výběr článků

Načítám