Výměna piva za limonádu je ještě větší problém. Slazené limonády jsou totiž narvané sacharózou. A zatímco v půllitru desítky či jedenáctky jsou pouze 2,2 gramy cukru, ve dvou decilitrech Coca Coly je ho 20 gramů. Cukr je přitom nejhorším faktorem způsobujícím obezitu. Pivo samozřejmě kromě cukru obsahuje energii skrytou také v alkoholu.

Takže pokud člověk vypije více než jedno či dvě piva denně, přijímá hodně tzv. prázdné energie, která se pak váže v tucích. Jenže víno v žádném případě dietnější není. Tedy pokud někdo místo pěti piv stráví večer u jednoho střiku, pak ano.

Půllitr piva obsahuje totiž jen 160 kilokalorií, zatímco čtvrt litru vína (poloviční objem) dvě stě kilokalorií. Ve třech pivech (1,5 litru) se tak skrývá asi 480 kilokalorií, zatímco ve třech dvojkách (0,6 litru vína) je ukryto 600 kilokalorií. Nicméně doporučená denní dávka je jedno maximálně dvě piva a dvě až tři deci vína.

„Když pivo člověk pije střídmě, může na zdraví působit blahodárně… Lidé často hovoří o zdravotních výhodách konzumace vína, zvláště červeného vína, ale neuvědomí si, že při střídmé konzumaci s vyváženou stravou pivo také působí blahodárně na srdce a snižuje riziko jeho onemocnění. Pivo ve střídmé míře nezpůsobuje růst tuků na břiše. To způsobuje nadměrná konzumace jakéhokoli alkoholu a nadměrný příjem energie nezdravou stravou,“ britská vysvětluje dietoložka Fiona Hunterová.