Ne, že bychom podobný výsledek neočekávali, ale konečně tuto skutečnost potvrdili vědci z univerzity v britském Bristolu. Ti dali dohromady již dříve laboratorní testy, které se zaměřily na ověření domněnky, že lidé mohou vnímat atraktivitu ostatních lidí jinak v závislosti na tom, zda jsou opilí, či ne.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Dobrovolníci vypili alkoholický či nealkoholický placebo nápoj a byly jim ukázány snímky 20 mužských obličejů, 20 ženských obličejů a 20 krajinek. Vědci informovali, že atraktivita objektů se v porovnání s placebo skupinou zvýšila ve všech třech kategoriích u lidí, kteří požili skutečný alkohol.

Vedoucí studie tvrdí, že výsledky potvrzují „hypotézu pivních brýlí”. Podle nich se člověku popíjejícímu alkohol zdají okolní objekty stále atraktivnější v přímé úměře k tomu, kolik alkoholu vypijí. A nyní bristolský tým ověřil vše znovu, jen v realističtějším prostředí - v hospodách.

Vážné poselství

Nové testy se tak odehrávaly během čtyř nocí ve třech různých bristolských hospodách - Green Man, Portcullis a Victoria.

„Je to tak trochu zábavné, ale studie nese i důležitou zprávu. Pokud alkohol ovlivňuje vnímání atraktivity okolí, může být spouštěčem rizikového chování běžného u opilých lidí, tedy například nechráněného sexu,” uvedla vědkyně Olivia Maynardová.