Hlavní obsah

Potvrzeno: Pivní brýle nejsou pouhý mýtus

Novinky, jky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bristol

Patříte k těm, kteří v některé z naléváren popijí nějaké to pivo a poté okukují všechno, co se pohne? Inu, nyní máte konečně vědecky podloženo, že nejste jediní. Ostatní lidé se totiž člověku po několika alkoholických nápojích skutečně zdají být atraktivnější. Tato skutečnost byla vyjma laboratoře potvrzena už i v běžné hospodě.

Foto: Profimedia.cz

Pivní brýle nejsou pouhý mýtus...

Článek

Ne, že bychom podobný výsledek neočekávali, ale konečně tuto skutečnost potvrdili vědci z univerzity v britském Bristolu. Ti dali dohromady již dříve laboratorní testy, které se zaměřily na ověření domněnky, že lidé mohou vnímat atraktivitu ostatních lidí jinak v závislosti na tom, zda jsou opilí, či ne.

Dobrovolníci vypili alkoholický či nealkoholický placebo nápoj a byly jim ukázány snímky 20 mužských obličejů, 20 ženských obličejů a 20 krajinek. Vědci informovali, že atraktivita objektů se v porovnání s placebo skupinou zvýšila ve všech třech kategoriích u lidí, kteří požili skutečný alkohol.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Vedoucí studie tvrdí, že výsledky potvrzují „hypotézu pivních brýlí”. Podle nich se člověku popíjejícímu alkohol zdají okolní objekty stále atraktivnější v přímé úměře k tomu, kolik alkoholu vypijí. A nyní bristolský tým ověřil vše znovu, jen v realističtějším prostředí - v hospodách.

Vážné poselství

Nové testy se tak odehrávaly během čtyř nocí ve třech různých bristolských hospodách - Green Man, Portcullis a Victoria.

„Je to tak trochu zábavné, ale studie nese i důležitou zprávu. Pokud alkohol ovlivňuje vnímání atraktivity okolí, může být spouštěčem rizikového chování běžného u opilých lidí, tedy například nechráněného sexu,” uvedla vědkyně Olivia Maynardová.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám