Čtyřicátník Gezim je na svého malého syna sám. Noriho má rád, ale zároveň ho vnímá jako přítěž v naplňování své nejasné a nepromyšlené vize o spokojeném a zajištěném životě někde mimo rodné Kosovo, ideálně na Západě. Zatím oba bydlí u Gezimova bratra. Přes den na trhu prodávají cigarety a snaží se vyhýbat hlídkujícím policistům. Ale nebude to na dlouho. Gezim se totiž rozhodl Noriho definitivně opustit, pokusit se ilegálně dostat přes hranice Evropské unie a zařídit si zářnou budoucnost v Německu.

První pokus o odchod mu ještě chlapec, který je na otce silně fixovaný, překazí, druhý už ne. Noriho reakcí je zklamání, vztek a odhodlání Gezima na druhém konci starého kontinentu vypátrat. Což ale určitě nebude snadné, vždyť tu pořád mluvíme o klukovi, kterému je jen deset.

„Nori ve filmu utrpí velké ztráty, ale čelí jim víc než statečně. Když už nemá matku, nechce přijít ještě o otce,“ říká režisér Visar Morina, kterému se podařilo to, co podle svých slov zamýšlel – totiž vyprávět o téhle postavě s dostatečnou hloubkou a zároveň divákovi poskytnout perspektivu běžence, ilegálního uprchlíka. Právě Noriho cesta do Německa nejprve autobusem, pak pod rouškou tmy po moři a nakonec v náklaďáku tvoří významnou část děje filmu.

Výborný pozorovatel

Morina se tak vyjadřuje k jednomu z problémů dnešní Evropy. Ale není žádným zuřivým komentátorem, spíše výborným, přesným pozorovatelem. Snaží se především podat svědectví. Což v atmosféře zjitřených debat o uprchlících, kde právě pohled z jejich strany zpravidla chybí, vůbec není málo.

Gezim si pro sebe v Německu žádný lepší život neurval, bydlí v azylové ubytovně a rozhodně si nemůže vyskakovat. Nad vodou ho drží jen naivní představa, že se přesune do Nizozemí a tam to třeba bude časem lepší. Nori se během své náročné cesty naučil rány přijímat i vracet a je to právě on, kdo nakonec Gezimovu situaci postaví do reálného světla.

Film, možná paradoxně, vyniká hlavně svou neokázalostí, střídmostí a také soustředěností na prokreslení proměn vztahu otce se synem. Toho, jak se v některých aspektech mění jejich role a že až to, jak snášejí nelehký osud běženců, ukázalo, že to Nori je z nich obou ten silnější. Byť za tuto svou sílu zaplatil nemorálně vysokou cenu – ztrátou vlastního dětství.