Jeden z nejslavnějších současných tvůrců z Dálného východu, kterého známe z Oldboye a jeho Trilogie pomsty, připravil divákům další noční lázeň - kde opět teče hodně krve místo teplé vody či alkoholu. Přitom se nacházíme uvnitř dramatu, jenž by mohl napsat Shakespeare, kdyby už za jeho života vynalezli v Rumunsku Dráculu.

Křesťanský kněz Sang-hyeon (jedna z největších hvězd korejského filmu Kang-ho Song) je posedlý svým posláním, stejně jako se trápí pochybnostmi, pocity viny a vlastní slabostí. Svérázně si hlídá svůj celibát - volné intimní chvíle si vyplňuje korejskou supermasturbací, tedy bičováním vlastních slabin.

Po pochybném experimentu léčby smrtelného viru se však z něj stane upír závislý na potravinovém přísunu krve stejně jako na přítmí noci. Příbytek si najde v krkavčí rodině krejčové, ve které matka trápí opuštěnou schovanku řešící své smutky vášnivým během. 

Drama pomsty či oběti

Samozřejmě tu sledujeme rodinnou tragédii (opět) ďábelské pomsty, oběti, stejně jako drama věřícího člověka postiženého živočišně-upířím osudem.

Ovládán pachutí krve propadá upířím sexuálním hrátkám s týranou ženou svého kamaráda z dětství Tae-joo, kde občas praskne nějaká kost, prst či zakrvácí rozpálené hrdlo. Když se však oba stanou upíry, mají v tomhle jejich krvavém manželství „Itálii“. Být osudově odsouzen žít na úkor ostatních, mstít se dávné křivdy, anebo hledat spásu, obětovat se...?  

Ale tohle je velmi nedostatečný popis toho, jaký karneval můžete sledovat na filmovém plátně. Vedle Park Chan-wookovy obrazivosti, nápaditosti, šílenosti si leckterý evropský filmař může připadat jako malý kluk plácající si na písku bábovičky těch našich slzavých rodin, malých osudů a odcizených hrdinů.

Tohle je příští Hollywood! Totální film, kde chvíli přemýšlíte, jestli je to tak naprosto boží, anebo naprosto „ujetý“.

To jste ještě neviděli 

Ocitáme se za hranicemi všeho myslitelného, zatímco ty nejdivočejší fantazie se spojují s fetiši naší všednodennosti a konzumního obžerství. Jen místo hamburgerů, párečků a zmrzliny se zde olizují krvácející ranky s ředěným kečupem a Coca-Colu nahradil hemoglobínový nektar.

Sang-hyeon obchází nemocnice s oddělením pacientů v kómatu, aby si čepoval krev do turistických láhví. Spolu s Tae-joo věsí mrtvá těla jako prádlo do koupelny, aby je nechali odkapat. Když film skončí dostanete ŽÍZEŇ či chuť na pozdní tatarák a získáte nový význam rčení, když vám „nějaký spolubydlící pije krev“...