Hlavní obsah

Dvě novinky v ostravském Národním divadle

Právo, rh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hned dva pozoruhodné tituly se objeví během měsíce na scénách Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Uvede je operní a muzikálový soubor.

Foto: Martin Popelář

Brittenova opera se odehrává v čistém bílém prostoru.

Článek

První je komorní opera Benjamina Brittena Zneuctění Lukrécie, která má premiéru 16. února na jevišti Divadla Antonína Dvořáka. Její volbou navazuje soubor na dramaturgickou linii Operní hity 20. století, kterou zahájilo úspěšné nastudování Hindemithovy opery Cardillac.

Brittenova komorní opera z roku 1946 zpracovává antický příběh, v jehož centru stojí manželka římského generála Lukrécie, která poté, co byla znásilněna synem posledního římského krále etruského původu Tarquiniem, spáchá sebevraždu.

Inscenace v režii Jiřího Nekvasila a hudebním nastudování Ondřeje Vrabce nabízí atraktivní sólistické obsazení. Titulní postavu alternují Anna Nitrová a chorvatská sopranistka Janja Vuletic, která za ni obdržela v roce 2008 cenu televizní stanice Mezzo. V roli Tarquinia se představí rakouský pěvec Thomas Weinhappel, nominovaný za ostravského operního Hamleta na Cenu Thálie.

Českou premiéru bude mít 9. března v Divadle Jiřího Myrona muzikál Rebecca. Libretista Michael Kunze a skladatel Sylvester Levay se k němu inspirovali psychologickým románem britské spisovatelky Daphne du Maurierové Mrtvá a živá, který proslavil i film amerického režiséra Alfreda Hitchcocka z roku 1940 s Lawrencem Olivierem.

Foto: Petr Hrubeš

Lukáš Vlček a Veronika Prášil Gidová v hlavních rolích muzikálu Rebecca.

Muzikál, který se od své premiéry v roce 2006 hrál v jedenácti zemích světa, v Ostravě zazní poprvé s českým textem Michaela Prostějovského, v režii Gabriely Petrákové a v hudebním nastudování Marka Prášila. V hlavních rolích se představí Veronika Prášil-Gidová, Tomáš Novotný, Katarína Hasprová, Roman Harok nebo Tomáš Savka.

„Diváci se mohou těšit na efektní scénické zpracování, a příběh, jenž bere dech mnoha překvapeními a nečekanými dějovými zvraty. Jedním z jeho vrcholných momentů je scéna zkázy velkolepého sídla Manderley, které zachvátí skutečné ohnivé plameny. Tento náročný scénický efekt je autory předepsán ve scénáři, a tak jej, ve stejné podobě, musí vidět diváci všude na celém světě,“ slibuje šéf muzikálového souboru NDM Patrick Fridrichovský.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám