Už vás název evokující tragické neštěstí při leteckém dnu na základně NATO Ramstein je kontroverzní. Proč provokujete?

Důvod je prostý, je to docela zábavné A cítím, že zejména v rockové hudbě je povinnost provokovat. Rammstein jsou dokonalou platformou pro provokativní vystoupení.

Měli jste někdy problémy s provokativní image nebo texty?

Obvykle jsme je měli. Když provokujete, tak vás nikdo nemá rád. Přesněji řečeno, buď vás milují, nebo nenávidí a oběma směry to jde do velkých extrémů. Sami jsme skutečně extrémní, v kapele máme tak extrémní osobnosti, že to nemůžeme nedělat. Pro nás je přirozené provokovat.  Pokud jdete prostředkem, nikdy nepřekročíte hranice.

Máte hodně textů o dominanci a submisivitě i o úchylkách v lidském chování, jakým je kanibalismus.

Texty jsou většinou o vztazích. Píše je zpěvák Till Lindeman a pojímá je hodně temně, což nám líbí. Mě stejně jako Tilla vždycky přitahovaly temné stránky.

Cítíte se nějak svázáni s tradicemi německé kultury?

Přirozeně jsme s nimi spojeni, protože jsme vyrůstali v Německu, ve východním Německu, kde byla diktatura. Ať už jste byli v opozici k režimu nebo ne, stejně jste jím byli podvědomě ovlivněni. Bylo tomu tak, i když jste byl bezvýznamný a nevyvíjel žádnou o politickou aktivitu. Jestliže jste někde vyrůstal a žil dvacet  let, tak jste tím ovlivněn v celé řadě oblastí i v kultuře a v hudbě. Byli jsme ovlivněni více sovětskou kulturou než americkou, ale bylo podvědomé.

Když si ale pustím Rammstein, necítím žádnou podobnost s Puhdys.

Cha, cha, to je ale odlišný příběh, protože Puhdys patřili k privilegovaným kapelám. Svým způsobem pracovali pro vládu. My jsme vyšli z úplně jiného prostředí, patřili jsme k undergroundu, začínali jsem v punkovém klubu, neměli jsem žádná privilegia, přinášeli jsme dotek západní kultury na Východ, šli jsme jinou, mnohem tvrdší cestou. Myslím ale, že jsme byli více vzrušující než Puhdys.

Existují v německé kultuře nějaká díla, které vás ovlivnila?

Měl jsem rád umělecké filmy, které natáčeli němečtí režiséři jako Reiner Werner Fassbinder, ale že by skutečně ovlivnily mě nebo to co skládám? Rozhodně ne tak, že bych na základě toho složil píseň, takže možná podvědomě.

Mluvím o tom, protože The Young Gods nahráli desku písní Kurta Weilla, který psal hudbu pro Bertolda Brechta.

Tyto lidi známe, víme, co dělají, ale sami jsme nikdy takto netvořili. Mám rád rockovou hudbu, která přišla ze Západu.