Národní divadlo přizvalo k realizaci mezinárodní obsazení wagnerovských pěvců. Poprvé se v roli poloboha ohně Logeho pražskému publiku představil tenorista Štefan Margita a potvrdil, že kladné zahraniční recenze jeho výkonu nepřeháněly. Loge jeho typu hlasu naprosto sedí.

Pěvec má part dokonale zvládnutý, zpíval ho zpaměti a koncertní provedení proměnil v sugestivní pěvecko-hereckou prezentaci lstivého boha. Vychutnával si každou slabiku textu i každou notu a kontaktní hrou získal pro Logeho sympatie publika.

Stejně skvěle rozehranou a mistrně zazpívanou postavu předvedl i německý barytonista Thomas Gazheli jako Nibelung Alberich. Zpíval rovněž zpaměti a jeho výkon byl zážitkem. Třetím vrcholem večera se stal skřet Mime v podání nizozemského pěvce Arnolda Bezuyena, jenž svůj nádherně znějící tenor plně podřídil grotesknímu charakteru postavy.

Jiří Rajniš (Donner) a Renée Morloc (Erda).

Jiří Rajniš (Donner) a Renée Morloc (Erda).

FOTO: Petr Horník, Právo

Wotan lotyšského barytonisty Egilse Silinse zněl komornějším, ale kultivovaným tónem, dobře zazpívaní byli obři Fassolt a Faffner basisty Karl-Heinzem Lehnerem a Josefem Bencim. Z domácích pěvců zaujalo hezky sezpívané trio Dcer Rýna v podání Kateřiny Kněžíkové, Jany Horákové Levicové a Václavy Krejčí Houskové.

Orchestr Státní opery pod taktovkou hudebního ředitele Andrease Sebastiana Weisera zněl s patřičnou barvou, dynamikou i tahem. K dokonalosti mu scházela větší hráčská suverenita, kterou nelze získat bez hlubší a dlouhodobější zkušenosti s Wagnerovou hudbou. Druhé provedení Zlata Rýna ve Foru Karlín se koná v neděli 26. května od 19 hodin.

Může se vám hodit na Seznamu: