Festival otevře inscenace Ibsenovy Heddy Gablerové norského Visjoner Teater, která se hraje nikoli na jevišti, ale v secesní Löw-Beerově vile. Festival má několik dramaturgických linií, jež sjednocuje téma Evropský sen, konfrontující evropskou minulost a současnost.

K nejočekávanějším událostem se řadí adaptace Proustova románu Hledání ztraceného času, kterou pod názvem Francouzi uvede na scéně Janáčkova divadla polský Nowy Teatr v režii výrazné osobnosti evropského divadla Krzysztofa Warlikowského. Evropské téma akcentuje inscenace belgické performerky Marieke Dermulové European Citizen Popsong stejně jako Europeana francouzské Compagnie Revages nebo Roma Armee izraelské režisérky Yael Ronenové, kterou v Brně uvede berlínský Maxim Gorki Theater.

Do Evropy mimo Evropu je název repertoárové linie, která představí pohledy souborů z natolik vzdálených zemí, jako jsou Jihoafrická republika, Madagaskar, Martinik, Jižní Korea nebo Komorské ostrovy.

Festival uvede i nejzajímavější inscenace domácích souborů, mimo jiné Americký sen režiséra Michala Dočekala z Městských divadel pražských, Fausta polského režiséra Jana Klaty z pražského Divadla pod Palmovkou i Fausta hradeckého Divadla Drak, který se bude hrát v šapitó na Kraví hoře, inscenaci ADHD Cirku La Putyka anebo Kde domov můj? plzeňského loutkového Divadla Alfa.

Loňský ročník festivalu Divadelní svět Brno se zapsal do povědomí veřejnosti především sporem o výpověď představení Naše násilí a vaše násilí chorvatského režiséra Olivera Frljiće, při němž došlo na zásah policie proti brněnské pravicové radikální skupině Slušní lidé, která svým protestem narušila průběh představení.

Může se vám hodit na Firmy.cz: