Hlavní obsah

Plachetka zpíval písně i árie

Právo, VLA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mimořádnou příležitost slyšet ve dvou rozdílných programech našeho hvězdného basbarytonistu Adama Plachetku mělo pražské publikum ve dvou dnech po sobě. V pondělí ve vyprodaném Rudolfinu vystoupil jako sólista koncertu rozhlasových symfoniků (SOČR), v úterý na Žofíně v recitálovém projektu Molieri s brněnským orchestrem Czech Ensemble Baroque, který řídil Roman Válek.

Foto: Filip Jandourek

Adam Plachetka zpíval písně Richarda Strausse s orchestrem SOČR, vpravo dirigent Ondrej Lenárd.

Článek

V Rudolfinu přednesl Plachetka tvorbu písňovou. Součástí koncertu, který dirigoval Ondrej Lenárd, byly i Dva větší zpěvy od Richarda Strausse, což je u nás málo uváděné dílo. Jsou napsané na texty německých básníků a jsou náročné už svou délkou, nemluvě o vystižení dost dekadentního obsahu.

V prvním Notturnu navíc dirigent trochu orchestrem přehlušil srozumitelnost textu, což se zlepšilo ve druhé hororové Noční procházce trochu připomínající Erbenovu Svatební košili. Plachetka si s nimi poradil úctyhodně a prokázal, že zvládá i velice náročný koncertní písňový projev. SOČR se ukázal velice dobře i ve dvou Brahmsových skladbách programu.

Přes nahlášenou malou indispozici neošidil Plachetka ani v úterý celovečerní recitál a na Žofíně oba autory tvořící jméno Molieri (Mozart a Salieri) přednesl v plném nasazení. Zejména v málo známých áriích Salieriho interpreti prokázali, že jsou hodné pozornosti a nejsou tak ve stínu Mozarta.

Škoda jen, že ve snaze „školit“ publikum oba herečtí představitelé předvádějící Mozarta a Salieriho svými dialogy před každou árií spíše večeru škodili. Stejný program uvede Plachetka ještě 31. ledna v Havířově a potom v Brně a Kroměříži.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám