Damrau totiž vydala právě nové CD Grand opera-Meyerbeer, k jehož podpoře zahájila v Praze evropské turné, doprovázena PKF-Prague Philharmonia s francouzským dirigentem Emmanuelem Villaumem, jenž se také na nahrávce podílel. Ale velice chytře turné rozšířili i o ukázky z děl dalších skladatelů 19. století, kteří tuto éru vytvářeli (Verdi, Bellini, Wagner aj.). Původem Němec Giacomo Meyerbeer, jehož árie ale převažovaly, byl spojen se třemi kulturami (Německo, Francie, Itálie) a dnes už na operních scénách jeho opery plné dramatického děje a krásných melodií nejsou moc uváděny.

Název koncertu Dramatické belcanto se také vztahoval pouze k jedné složce pěveckého typu pěvkyně, jež v průběhu večera prokázala, že kromě bravurní koloratury ovládá i komiku, takže některé její duety s manželem Testem vyvolávaly i smích publika. Teste je spíše ale hrdinným basbarytonem, což dokázal i v sólových áriích (Wagnerův Daland). Tři přídavky (Puccini, Meyerbeer, Gershwin) uzavřely nádherný večer, na jehož úrovni se vynikajícím výkonem podílela i PKF – Prague Philharmonia.