Seriál jasně potvrzuje současný trend, kdy si svůj kvalitní pořad chytrý moderní divák stále častěji vyhledává sám a nemusí přitom sledovat přímo televizi.

Seriál Kosmo

Kosmo

FOTO: Česká televize

„Příběh fiktivního letu české posádky na Měsíc, seriál Kosmo, sleduje každý nedělní večer v televizi v průměru 454 tisíc diváků. Další zhruba třetina diváků pak využívá možnost internetového zhlédnutí či funkce odložené sledovanosti. Z hlediska alternativních způsobů zhlédnutí televizního pořadu je tak Kosmo s 30 % diváků na webu či v odloženém režimu dosavadním rekordmanem mezi ostatními pořady České televize,“ řekla mluvčí ČT Alžběta Plívová.

„Seriál je výrazně vyhledáván vysokoškolsky vzdělanými diváky a rovněž muži staršími pětačtyřiceti let, dosahuje průměrné sledovanosti 454 tisíc diváků při podílu na publiku více než 11,9 %. Zásah seriálu přesahuje 1,5 miliónu diváků,“ dodala.