Hlavní obsah

Remasterované Město ER pokřtí Prokop o víkendu se symfoniky v zádech

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na festivalu Krásný ztráty Live 70 v Lokti nad Ohří zazní poprvé naživo slavné album Michala Prokopa Město ER s Karlovarským symfonickým orchestrem.

Foto: Martin Kubica/Supraphon

Michal Prokop

Článek

Festival Krásný ztráty Live 70 proběhne 12.–13. srpna v Amfiteátru v Lokti nad Ohří a remasterovaná deska bude k dispozici na CD i LP. Jde o artrockové dílo, skutečně výjimečné a velmi ambiciózní. Kritikou bylo oslavováno již v 70. letech a pořád působí nadčasově.

Michal Prokop a Framus Five jej 13. srpna, v den Prokopových 70. narozenin, přehrají společně s Karlovarským symfonickým orchestrem vůbec poprvé naživo.

„Je to pro mě důstojné ohlédnutí za hudbou konce 60. let, což byly moje začátky. Město ER je moje druhé album, ale první s původní českou muzikou, první setkání s poezií žijícího básníka (Josefa Kainara – pozn. red.) v české rockové hudbě vůbec, první souboj se zpívanou češtinou, určitá pečeť doby. A je to taky vzpomínka na období, kdy končila relativní svoboda 60.  let a nastupovala postupně normalizace, která už právě stihla nepustit původní grafický návrh obalu desky. Takže teprve teď mohou posluchači získat desku v té podobě, v jaké měla být už tehdy,“ komentuje vydání reedice Michal Prokop.

O remastering z původních pásů se postaral Oldřich Slezák. Desku nahráli Framus Five na přelomu let 1970 a 1971 ve studiu v pražských Dejvicích ve složení Michal Prokop (zpěv), Ivan Trnka (klávesy), Luboš Andršt (kytara), Ladislav Eliáš (baskytara) a Karel „Káša“ Jahn (bicí) s hostem Jaroslavem „Erno“ Šedivým.

Foto: Dorian Hanuš, Právo

Michal Prokop na koncertě na Václavském náměstí

„Od nedohledané původní partitury a rekonstruované partitury nové přes volbu orchestru a dirigenta až k vlastní hudební podobě. Souboj s vokálním partem a s  hudebním cítěním a stylem doby, kdy mi bylo třiadvacet, a hraní s kapelou, jejíž někteří současní hráči se v době vzniku nahrávky teprve narodili. Se symfonickým tělesem za zády, se kterým jsem nikdy na jevišti nestál…, je toho docela dost na jednoho staršího „chlapce od estrády“. Ale je to výzva, taková jako vzpomínka na dětství, jak říká Luboš Andršt, jediný můj současný spoluhráč, který to se mnou tenkrát nahrával. A já mám ještě pořád výzvy rád,“ dodal  Prokop.

Poslední desku s novým materiálem vydal v roce 2012. CD Sto roků na cestě vycházelo z muziky 60. let, stejně jako vše, co kdy Michal Prokop udělal. Šlo o jeho nejrockovější desku, kde jazzové prvky částečně ustoupily riffům ve stylu Lynyrd Skynyrd či ZZ Top.

Reklama

Výběr článků

Načítám