Hlavní obsah

Erotikou nabitému Chicagu v brněnském provedení tleskal lucemburský Wiltz

Právo, Miroslav Homola

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na jevišti to erotikou jenom jiskří. Náznaky sexu, osahávání či dokonce orgasmus patří k vystoupení. Takové je představení muzikálu Chicago, kterým zakončoval již 64. divadelní open air v lucemburské Wiltzu soubor Městského divadla Brno, který je na prestižní přehlídku již tradičně zván.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Chicago v podání Městského divadla Brno

Článek

Brno má rovněž už několik let tu výsadu, že přehlídku zakončuje představeními dávanými i několik dní po sobě. Pořadatelé, kterým jde jako všude především o úspěch kasovní, si jsou zřejmě jisti, že soubor z Moravy dokáže vyprodat. A nespletli se ani tentokrát. I když pro dvě z hlavních rolí známého muzikálu Chicago si tentokrát tvůrci z města pod Špilberkem dojeli až do Londýna.

„Na zdejší festival jsme zváni už poměrně dlouho, myslím 15 let. Velmi si toho vážíme, stejně jako toho, že se stalo už před léty, že festival zakončujeme. Tentokrát jsme byli osloveni o nastudování a předvedení dvou představení známého muzikálu Chicago, ovšem již jsme zde vystupovali s představeními, které se reprízovaly na festivalu vícekrát,“ vysvětlil Právu režisér  lucemburského Chicaga Petr Gazdík (původně pro scénu Městského divadla Brno muzikál režíroval Stanislav Moša).

Pořadatel si vždy určí sám, co chce, aby Brno ve Wiltzu předvedlo. „Znají náš repertoár, většinu představení zde dáváme v angličtině, některá jsme však nazkoušeli i v němčině, například Jesus Christ Superstar. Ten jsme zde dávali dokonce na dvou festivalech,“ říká Gazdík, který má s tamním publikem zkušenosti i jako herec.

Autogram princezně

Stále například rád vzpomíná na svou roli Jeana Valjeana v legendárních Bídnících. „To se mě dostalo té cti, že když po představení před dvěma roky zde skončily ovace a přišli si diváci pro autogramy, tak mezi nimi byla i zdejší princezna, manželka současného knížete. Dověděl jsem se to vlastně jen čirou náhodou, díky tomu, že jsem se s ní dal do řeči, když jsem se ptal na jméno, které mám do věnování na program vepsat. No řekněte sami, kolikrát v životě se herci poštěstí, aby mohl dát autogram princezně?“ dodává se smíchem.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Po brutálním sexuálním aktu odpráskne Anglická představitelka Roxie Freda (Jiří Mach) jako psa.

Jak vysvětlil, částečně mezinárodní obsazení Chicaga vzniklo z jeho popudu. „Když hrajeme Bídníky, nebo jiné představení, které je celé zpívané jako opera, tak je alespoň z mého hlediska naše angličtina dostatečně dobrá na to, abychom se v ní mohli prezentovat. Avšak v tomto případě je role Billyho Flynna postava, o které se říká, že je to zlatoústý advokát, který hovoří perfektní angličtinou, přesněji angličtinou s chicagským přízvukem. Shodli jsme se na tom i s kolegou Dušanem Vitázkem, který tuto roli se mnou alternoval v Brně, že penzum toho textu je tak obrovské, že by pro nastudování na tato dvě představení v Lucemburku  bylo dost obtížně předvést v této roli perfektní angličtinu tak, jak to postava vyžaduje. A když už jsme se rozhodli pro anglicky mluvícího herce Billyho, tak jsme se dali i do hledání anglické představitelky Roxie, která má muzikálu rovněž významný monolog. Obě role jsme obsadili po konkurzu, který jsme  se spolupracovníky v Londýně udělali,“ popsal Petr Gazdík.

Z asi 25 mužů nakonec vybrali Chrise Warnera Drakeho jako Billyho a Francescu Hoffman, která přesvědčila z asi 30 adeptek nejvíce. Zkoušky začínaly za uzavřenými dveřmi divadla - jak to autor licence vyžaduje - v Brně a na generálku ve Wiltzu byl pak jen jeden den. Bouřlivý aplaus vyprodaného hlediště svědčil o tom, že se představení s výraznou choreografií Anety Majerové Brňanům povedlo.

Reklama

Výběr článků

Načítám