Film spojil věčné americké téma středoškolských komplexů, které se řeší ještě dvacet let po maturitě, se CIA, teroristy a parodováním kdečeho. Děj je úmyslně natolik bláznivý, že ani nemá smysl přemýšlet o tom, jestli dává smysl. Tlustý šikanovaný chlapec Bob Stone (Dwayne Johnson neboli The Rock) se po dvaceti letech objeví u oblíbeného krále střední školy Calvina (Kevin Hart), ale nikdo ho nepozná. Vypadá totiž jinak - jako neuvěřitelně obrovský kulturista s rukama jako lopaty a holou hlavou.

Oblíbený Calvin si vzpomíná, že mu ho bylo na střední líto, jde s ním na pivo a obdivuje jeho svaly. Setkání je natolik srdečné, že ho pustí i do bytu a půjčí mu svůj počítač kvůli jakýmsi daním. Toho brzy lituje, do domu ráno vtrhne CIA a prohlásí, že bývalý tlouštík je extrémně nebezpečný agent, který se obrátil proti vládě. Bob kdysi úspěšného Calvina, který se od studií nudí v účetní firmě, přesvědčí, že naopak ti druzí lžou a on mu musí pomoci proti teroristům.

Velký Samojec a užvaněný malý černoch, to je ústřední dvojice komedie Centrální inteligence.

Velký Samojec a užvaněný malý černoch, to je ústřední dvojice komedie Centrální inteligence.

FOTO: Cinemart

Manželka donutí znuděného účetního (Kevin Hart) navštívit psychologa.

Manželka donutí znuděného účetního (Kevin Hart) navštívit psychologa.

FOTO: Cinemart

FOTO: Cinemart

Další část filmu je sérií bitek, honiček a více či méně vtipného kecání Kevina Harta. Jak lze od začátku tušit, Centrální inteligence je založena na vděčném mustru buddy komedií, který ale právě Thurber dříve nepoužíval. Připomíná kdeco - trochu Eddieho Murphyho, trochu Smrtonosnou zbraň obrácenou vzhůru nohama (menší a ukecaný je tu černoch, velký Samojec The Rock spíše všechny mlátí).

Holohlavý obr dokáže být místy zábavný, a komedie tak není úplně špatná, i když opravdu třeskutých hlášek nabídne jen poskrovnu a hlavně se nelze zbavit dojmu, že úplně postrádá originální pohled. Je jen jakýmsi metafilmem plným odkazů k něčemu, co tušíme v pozadí.

Zdá se, že se to stalo obecným principem většiny dnešních komedií. Nikdo už nepíše nic nového, píšou se dodatečné komentáře k příběhům, které nás rozesmívaly před dvaceti třiceti lety.

Celkové hodnocení: 65 %