Jste z událostí posledních dní zklamaný?

Upřímně řečeno, před měsícem jsem si představoval, že v rámci výstavy udělám přednášku o mokrém kolodiovém procesu pro pár desítek nadšenců. A v posledních dnech se termín mokrý kolodiový proces objevoval skoro ve všech médiích, dokonce i v bulváru. A to včetně jména jeho vynálezce Frederika Archera i roku, kdy to vše vymyslel. Takže z hlediska dopadu této informace zklamaný být nemohu.

Proč výstava vašich aktů skončila?

Upřímně řečeno, ono se o akty vlastně nejedná. Devět z dvanácti fotografií neobsahuje nahotu vůbec, tři ve velmi jemné formě. Výstava byla koncipovaná k mé přednášce o kolodiovém procesu. Pokud se někdo tváří jako vědec a na základě své domněnky vydává plamenná prohlášení, tak to prostě nedává žádný smysl.

Netkvěl hlavní problém v tom, že ředitel knihovny, kde vaše snímky původně byly, snímky okamžitě stáhl?

K tomu se mohu těžko vyjádřit, nejsem v jeho kůži. Ale umím si představit, jakému tlaku musel čelit. Jsem svobodný fotograf a také se jako svobodný cítím, s tlaky zevnitř nemám naštěstí žádnou zkušenost. Chtěl jsem ukázat starý fotografický proces, ke kterému jsem se vrátil.

Fotíte akty, nebo zpracováváte i jiná témata?

Zabývám se především volnou tvorbou a fotím sám pro sebe. Fotograficky mě nejvíce zajímají akty, portréty a architektura. Ale dá se říci, že dělám prakticky cokoli.

Dostal jste za předčasně zrušenou výstavu od organizátorů nějakou kompenzaci?

Ve chvíli, kdy bylo rozhodnuto, že se výstava uzavře, nebyly žádné náhradní prostory pro prezentaci děl domluveny. Později mi sice nějaké prostory nabídli, ale v tu dobu už jsem se cítil za výstavu zodpovědný sám a dohodl se s pražskou Galerií Lazarská.

Bude výstava putovat i po dalších městech?

Počítám s tím. Nejsem totiž schopen dojem z fotografie, vytvořené tímto procesem, zprostředkovat lidem pomocí novin a televize. Přišly nabídky z celé republiky a rád bych jim postupně vyhověl.