Hlavní obsah

RECENZE: Provokace, hra těl, jeptišky u kříže a pop. Prostě Madonna

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Madonna přijela do Prahy. Před O2 arénou protestovali proti jejímu koncertu tři věřící, kolem nich běhali překupníci vstupenek a nabízeli je pěkně draho, uvnitř se pak čekalo bezmála do dvaadvacáté hodiny, aby následující show nijak zvlášť nepřekvapila. Byla to obvyklá Madonnina koncertní prezentace.

Foto: Petr Horník, Právo

Madonna hrála hlavně písně z nové desky.

Článek

Znamená to, že jí nechyběly prvky provokace, z převážně ateistického českého pohledu spíše úsměvné, hra polonahých těl s výraznými sexuálními evokacemi, do půl těla svlečená členka company, také taneční a gymnastické výkony a v neposlední řadě dvaadvacet písniček, které si zpěvačka pro aktuální turné k letošnímu albu Rebel Heart vybrala.

Vsadila z velké části právě na skladby z uvedené kolekce. Došlo na Living for Love, Devil Pray, Unapologetic Bitch, Bitch I’m Madonna, Body Shop, HeartBreakCity, Iconic, Ghosttown i Holy Water, stejně tak na letité hity True Blue, Like A Virgin, La Isla Bonita, Music či Material Girl, která na probíhajícím turné zní naživo poprvé od roku 1990.

Foto: Petr Horník, Právo

Americká popová zpěvačka Madonna při svém vystoupení v pražské O2 Aréně.

Pozdní start

Madonna se nicméně neuvedla přátelsky. Svou show začala až krátce před dvaadvacátou hodinou, přičemž pódium předtím okupoval nenápaditý, tedy diváky přetrpěný irský raper Rejjie Snow a následně se hodinu nic nedělo.

Madonna během koncertu zpoždění sice omluvila technickými problémy, možná by ale bylo lepší, kdyby se její tým lépe připravil, protože popůlnoční doprava z haly bývá obvykle svízelná a koncert opravdu těsně po půlnoci skončil.

Foto: Petr Horník, Právo

Madonna zpívala i tančila

Byl rozdělen do čtyř částí. Na každou z nich se zpěvačka přečesala a převlékla do kostýmů, které si objednala z dílny předních módních návrhářů, jakými jsou Miuccia Prada, Jeremy Scott či Alexander Wang.

Inspirací pro vizuální podobu turné byla vystoupení Cirque du Soleil, představení k vítání nového roku v Číně či film Pomáda. Před pódiem s obrovskými zadními plochami pro obrazové prezentace bylo dlouhé molo ve tvaru kříže, které bylo hluboko mezi diváky zakončeno do tvaru srdce. Madonna a její tanečníci je využili celé. Během koncertu se pohybovali z jedné části na druhou, takže diváci, kteří obklopili molo, byli zpěvačce doslova na dosah.

Foto: Petr Horník, Právo

Zaznělo dvaadvacet písniček i s přídavkem.

V úvodu koncertu se v projekci objevili boxer Mike Tyson, raper Chance the Rapper a samotná zpěvačka. Záhy sjela z výšky na scénu klec, ve které začala zpívat úvodní písničku Iconic. V tu chvíli publikum ryčelo nadšením, což nezpůsobil pouze fakt, že koncert začal, ale především to, že skončilo hodinové čekání.

Vzpomínka na Edith Piaf

Při písničce Bitch I’m Madonna se ke zpěvačce přidala z projekce Nicki Minaj. Při Burning Up se Madonna poprvé chopila kytary a stoupla si na molo k mikrofonu a při následující Holy Water došlo na avízovaný tanec dívčí části company v napodobeninách úboru jeptišek u kovových křížů, přičemž skladba končila scénou evokující slavný obraz Poslední večeře od Leonarda Da Vinciho. Při jejím finále Madonna ležela na stole a jeden z tanečníků roztáhl její kolena výrazně od sebe, což publikum přijalo pobaveně i nadšeně.

Foto: Petr Horník, Právo

Sobotní koncert Madonny byl vyprodaný.

Při True Blue hrála Madonna poprvé na ukulele. HeartBreakCity doprovázel tanec zpěvačky a jejího kolegy na točitých kovových schodech, aby v závěru shodila muže dolů, přímo do propadliště. Následující Like a Virgin byla upravena v dubstepovém duchu a z původní verze tak ztratila kouzlo dravosti.

Madonna poté zpívala písně Secret a Ghosttown s kytarou za převážně akustického doprovodu a v závěrečné části koncertu došlo po swingovém úvodu skladby Music a zjevení se do půl těla nahé tanečnice, která se objevila po boku oblečené Madonny ve skladbě Candy Shop, také na La vie en rose z repertoáru Edith Piaf. Při ní se hvězda večera opět doprovázela na ukulele a byl to nejzajímavější moment celého koncertu, protože nabídl nečekaný okamžik a vlastně i solidní pěvecký výkon hlavní hvězdy.

Nákladná profesionální show

Většina písniček se nesla v tanečním duchu a popová královna se věnovala nejenom zpěvu, ale i tanci. Pěvecké linky při nich byly znásobené, a byť Madonna skutečně zpívala, její hlas byl jeden z mnoha, které z reproduktorů zněly. Velmi zásadně ji doprovázely dvě vokalistky, které byly součástí živé koncertní kapely.

Opravdu sólově se představila jen několikrát, to když došlo na písně s akustickým či komorním doprovodem. V těch okamžicích se její zpěv ale trochu „zasunul“ za instrumentální složku a postrádal přesvědčivost.

Písnička z repertoáru Edith Piaf byla milým překvapením koncertu. Jinak to byla očekávaná show, na kterou jsme od Madonny zvyklí. Jedním dechem ale nutno dodat, že show prvotřídní, nákladná a po vizuální i zvukové stránce vysoce profesionální a moderní.

Madonna, O2 arena, Praha, 7. listopadu

Celkové hodnocení: 80%

Reklama

Výběr článků

Načítám