Článek
Nyní vychází album K. I. D., které pokračuje v linii zvukové změny. Tou je především příklon k hudební moderně, čili odpoutání se od převažujícího rockového pnutí k větší koketérii s popem, rytmem a tanečními prvky.
Výsledkem je deska, jež zní čerstvě, lehce, připomíná trochu zvuk britských Coldplay a především nabízí deset poctivě zaranžovaných i vyprodukovaných písniček. Nadto vyrovnaných a zdařilých.
A to není všechno. Support Lesbiens se rozhodli pro experiment a některé skladby opatřili českým textem. Ty pak vehnali na bonusové album a učinili dobře. Jednak by na společném nosiči s anglickými texty rušily, také vytvořily celek, který takto pohromadě obstál, a rovněž mimoděk napověděly, že i čeština k modernímu poprocku dobře pasuje.
Jistě, mohly obsahovat méně klišé, některé pasáže jsou veskrze předvídatelné, pořád ale představují slušný tuzemský průměr.
Upřímně řečeno jsou to však texty anglické, které hudbu Support Lesbiens povyšují. Kolekce nabízí deset výrazných melodických písniček, mezi nimi mimo jiné dvě silné balady (Dunno, My Confession) nebo dva nápadně taneční kousky (K. I. D., Digital Aliens), které rozšiřují akční rádius formace.
Nadto se na takto pojatém albu odhalily pěvecké kvality Czendy Urbánka, který se pouští i do poměrně složitých pasáží. Písničkám rovněž prospěly vokální party, kterých kapela na žádné své desce tolik neměla.
Tahle sestava Support Lesbiens dokázala na albu K. I. D. posunout zvuk své tvorby do aktuálních hudebních hnízdišť a ještě si zaexperimentovala s jazykem, který se možná tuzemským fanouškům bude líbit více než dosud takřka výhradně užívaná angličtina. Pár procent v hodnocení je tedy i za odvahu.