Tom Quinn, Jason Janego a společnost Alamo Drafthouse se postarají, aby šel dokument do amerických kin ještě v prosinci. Založili kvůli tomu novou distribuční firmu.

“Spolu s Michaelem Moorem a jeho neobyčejným filmem doufáme, že Američanům připomeneme, že mají nezcizitelné právo se smát, zvláště v roce voleb,” vzkázali Quinn a Janego.

Moore poznamenal, že nespolupracoval s žádným studiem. Jezdil s malým štábem a minimálním rozpočtem po Evropě a nestaral se ani o reklamu a sociální sítě, aby se mohl soustředit jen na tvorbu.

Úspěšný i nenáviděný vtipálek

Podíval se do Itálie, Francie, Německa, Norska, Portugalska i na Island. Připadalo mu pozoruhodné, že dělníci v Evropě mají různé výhody a placené dovolené, v mnohých zemích se neplatí poplatky na univerzitě a téměř nic se neplatí v hotovosti ani u lékaře. To se může zdát Čechům zcela obyčejné, ale film je určen zejména Američanům a v USA je to považováno za luxus.

Michael Moore natočil tři ze šesti komerčně nejúspěšnějších dokumentů všech dob. Dostal Oscara za film na téma střelných zbraní a masakru na střední škole Bowling for Columbine a také nominaci za dokument o americkém zdravotnictví Sicko. Film Fahrenheit 9/11 si odvezl Zlatou palmu z festivalu v Cannes.

Diváci obdivují jeho kreativitu a vtip, ale jako režisér je také terčem ostré kritiky, protože není pravý dokumentarista. I když žádný film nemůže být úplně objektivní, Moore se o to ani trochu nesnaží. Některá fakta vynechává a pomocí střihu vytváří efektní, avšak někdy ne úplně pravdivý obraz událostí.