Na zamítavé stanovisko RRTV upozornil server Romea.cz, který zveřejnil i odpověď na apel.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Rada konstatovala, že podle jejího mínění nepostupovali tvůrci nekorektně. Odmítla rovněž, že by výsledná podoba seriálu deformovala realitu a představovala stereotypní pohled na Romy. „Z monitoringu nevyplynulo, že by tvůrci při natáčení a zpracování dokumentárního materiálu postupovali  z pohledu zákona nekorektně, tj. tak, aby výsledný tvar nepřípustně deformoval realitu,” stojí mimo jiné v odpovědi.

„Rada nemá pravomoc nařídit provozovateli vysílání, který je z hlediska zákona odpovědný za obsah vysílání, omluvu, a tím spíše to nemůže nařídit tvůrcům. Návrh na zamezení vysílání případné příští reprízy fakticky znamená návrh na cenzurní zásah, který je pochopitelně nepřijatelný,” opáčila rada na požadavek omluvy.

Seriál, který byl inspirován švédskou dokumentární reality show, přibližoval trojici učitelů z elitních škol, kteří začali vyučovat na ryze romské základní škole. [celá zpráva]