Článek
Akční pohádka Chappie, která se vnějškově maskuje jako sci-fi, má hodně silný úvod, kde Blomkamp zase čaruje s exteriéry a übercool vystajlovanými postavami. Všechno je natočeno nádherně - lidé, brutální jihoafrická megalopolis s mrakodrapy i odporný slum, kam se policisté odváží, jak pravil klasik, jen na koních a vždy ve dvou.
Není divu, že se město rozhodne nasadit tam roboty. S designem si tvůrci vyhráli, vypadají celkem pěkně (jako komiksovější terminátoři s nastraženýma ušima). Bohužel „záporňácký“ robot je pouze vykradené vajíčko z Robocopa. Zajímavější jsou gangsteři - mluví divným přízvukem, mají tetování, jsou špinaví, zpocení a bydlí v odlidštěných industriálních areálech. Malá hubená členka gangu s bizarním účesem není nikdo jiný než zpěvačka skupiny Die Antwoord Yo-Landi a dalšího gangstera si zahrál její parťák z kapely. Za casting tedy rozhodně jednička.
Tvůrce robotů (Dev Patel) je oblíbencem ředitelky továrny (Sigourney Weaverová), ale jen do chvíle, kdy začne mluvit o tom, že robot si uvědomí sám sebe a začne psát básně. To mu okamžitě zatrhne, je však pozdě. Jeden ze strojů získá schopnost samostatného učení a chová se jako právě narozené dítě. Zajímavý nápad, který se ale pak zvrhne v kýčovité směšné scény ve stylu E.T. volá domů, které úplně rozboří hutnou atmosféru.
Velmi polopaticky nám Blomkamp vtlouká do hlavy své úvahy o dobru a zlu, zatímco z robota dělá kašpárka a přehrávající Hugh Jackman v roli záporňáka taky zrovna nesahá po Oscarovi. Když pak Yo-Landi leží pod peřinou s robotem a čtou si pohádku o černé ovečce, nastává chvíle, kdy je třeba dusit smích, nebo demonstrativně odejít z kina.
Kombinace elegantní high-tech akce s příliš stupidním příběhem vyvolává rozpaky. Děti, které píšou do různých diskuzí, to jistě budou milovat, ale reálně to pro myslícího dospělého diváka vychází tak na 50%.