Hlavní postava slídila v mrazivě autentickém podání Jakea Gyllenhaala je odporná i zajímavá zároveň. Lou vypadá jako pracovitý a celkem pohledný mladík, ale je to blázen. Domnívá se například, že může získat přítelkyni vydíráním, a že když zaviní smrt více lidí při přestřelce, jde o profesní úspěch. Když vidí mrtvolu, má radost, že si ji může ze všech stran pěkně natočit. Když vidí zraněné, nevolá záchranku, raději všechno točí a hned se ptá televize, za kolik to od něj koupí. Jenže to vše nedělá pouze kvůli zbohatnutí, jeho to skutečně baví.

Slídil vydírá kolegyni na večeři.

Slídil vydírá kolegyni na večeři.

FOTO: H.C.E.

Scénář Dana Gilroye pomalu a věrohodně vykresluje portrét nebezpečného úchyla, ze kterého se vám může dělat poněkud zle, ale nemůžete se od příběhu odtrhnout. Louova hvězda v bulvárním zpravodajství roste, protože nemá žádné zábrany. Postupně si může dovolit drahé auto i asistenta a diktuje si podmínky. Zkušení televizní editoři kroutí hlavami a snaží se vystřihnout nejkrvavější záběry, ale šílený Lou postupně v malé lokální televizi získává převahu.

Když se mrtvola špatně točí, tak si ji slídil odnese jinam...

Když se mrtvola špatně točí, tak si ji slídil odnese jinam...

FOTO: H.C.E.

Podléhá mu i starší redaktorka (Rene Russoová), jež se zpočátku snažila tvářit jako jeho šéfka a mentorka, ale manipulativní sociopat si z ní nic nedělá. Předstírá slušnost jen do chvíle, kdy už může říkat cokoliv a stává se z něj šéf malé firmy, uhlazená zrůda v obleku.

Gilroyův scénář nemůže ani nechce zkušeného diváka moc překvapit, o to zde nejde. Vyvíjí se logicky a graduje tak, jak má. Za pomoci akční a občas pseudodokumentární kamery natočil fungující thriller, a navíc filmovou úvahu o tom, kam ještě může televizní honba za krvavými nehodami a vraždami zajít. Brutalita záběrů stoupla na hodnoty, které by před 20 lety byly nepřijatelné. A Gilroy jde ještě dál – také vás navede k úvaze, jestli psychicky narušení nejsou spíše diváci. Velmi chytře udělaný a znepokojující film.

Celkové hodnocení: 80 %