Do hledáčku rady se dostal pořad „Minutky paní Haliny - Robot”, který televize odvysílala 14. prosince od 19.59. Podle rady mohlo jít spolu s označením sponzora o audiovizuální celek, jehož cílem bylo propagovat celokovový kuchyňský robot.

„Vytváří reklamní celek, resp. reklamu, která však byla do vysílání zařazena tak, že nebyla pro diváka jako reklama rozeznatelná a jako reklama nebyla ve vysílání oddělená od ostatních částí vysílání,” míní vysílací rada.

V dalším bodu upozornila na to, že Česká televize tento pořad odvysílala na programu ČT1. V případě, že by šlo o reklamu, mohl by být porušen zákon, který ji umožňuje vysílat pouze na stanicích ČT2 a ČT Sport. Na programu ČT1 stejně jako na zpravodajské ČT24 to lze pouze v případě přenosu kulturní či sportovní události, „je-li vysílání takové reklamy nezbytnou podmínkou k získání práv”.

Ovlivňování voličů

Rada dále oznámila, že se seznámila s vysvětlením České televize ohledně reportáže z loňského října, v níž prezident Miloš Zeman veřejně sdělil, koho volil ve druhém kole senátních voleb, čímž mohlo dojít k ovlivňování voličů. V této souvislosti veřejnoprávní televizi upozornila na porušení zákona ukládajícího, aby ve zpravodajských a publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti.

Upozornění na porušení zákona si vysloužily i další televizní a rozhlasové společnosti. Provozovatel Novy za reportáž v Televizních novinách, ve které údajně zazněly nesprávné a nepřesné informace o napadení vychovatele v Dětském domově v Jihlavě. Barrandov Televizní Studio za nesprávné označení sponzora, které mohlo sloužit jako upoutávka na dětský pořad Animáček. Provozovatel Frekvence 1 za nevyvážený prostor pro kandidující subjekty v pořadu Pressklub v období před volbami do Evropského parlamentu.

A upozornění se dostalo i Evropě 2 za příspěvek nabádající k využívání sexuálních služeb za úplatu, který by mohl být nepříznivý s ohledem na mravní či psychický vývoj dětí a mladistvých.