Clona vypráví jiným způsobem než nyní oblíbené Případy 1. oddělení. Méně času věnuje kancelářským poradám, je více psychologická, soustředí se hlavně na soukromí hlavního hrdiny a chce být i akčnější.

Hrdina Roman (Kryštof Hádek) chtěl odmalička točit filmy. Na vysněnou filmovou školu se nedostal a z protekce sehnal brigádu policejního fotografa. Jeho otec (Jan Hartl) totiž pracuje u dopravní policie a pětadvacetiletý Roman si tak místo studentských radovánek fotí dopravní nehody. Při jedné rutinní dopravácké akci se však cosi zvrtne. Banálně vyhlížející výjezd se změní v tragédii, při níž Romanův otec umírá pod koly projíždějícího automobilu, který okamžitě po nehodě zmizí. Roman zůstává sám se svou matkou (Taťjana Medvecká).

Kryštof Hádek

Kryštof Hádek

FOTO: Česká televize

Nejdříve pátrá na vlastní pěst. Časem se ale spojí s policií, seznámí se s policistkou Nikolou (Vica Kerekes) a major Bárta (Viktor Preiss) mu nabídne práci policejního kameramana.

„Seriál Clona vznikal sedmdesát natáčecích dní, při kterých jsme vystřídali přes sto lokací, sto deset herců a padesát aut. Celkem se v Cloně objeví přes šest set komparsistů a díky náročným kaskadérským scénám také přes devadesát pět kaskadérů. Natáčeli jsme primárně v reálném prostředí. Štáb se tak dostal do vyhlášeného holešovického nočního klubu, na letiště v Roudnici nad Labem a Bubovicích, na Nákladové nádraží Žižkov, uzavřený úsek dálnice R7, depa pražského metra Háje, na policejní akademii v Modřanech, do Břevnovského kláštera, na Slapskou přehradu nebo do budovy bývalého Federálního shromáždění,“ popsal producent Clony Petr Bílek.