Akt Drtikola z roku 1929 se včetně poplatků od jeho nového majitele prodal za 100 000 dolarů (asi dva milióny korun), přičemž předběžný odhad byl 30 000 až 50 000 dolarů. Druhá Drtikolova fotografie Matka země také z období kolem roku 1930 se vydražila za 50 000 dolarů. Její odhadovaná cena před aukcí byla 50 000 až 70 000 dolarů.

Za Funkeho Abstraktní foto s předpokládanou cenou 50 000 až 70 000 nakonec někdo zaplatil 112 500 dolarů (asi 2,2 miliónu korun). Posledním nabízeným českým dílem byla ve středu v New Yorku fotografie Zasněžené střechy, jejímž autorem je Josef Sudek. Prodala se podle Sotheby's za 7500 dolarů při odhadní ceně 8000 až 12 000 dolarů.

V zahraničí se prodávají víc než v ČR

Česká fotografická avantgarda je uměleckou kategorií, která je na zahraničním trhu tradičně zastoupena lépe než na domácích aukcích. Loni se sice nekonaly dramatické cenové rekordy jako v minulých letech, na aukcích v USA i Evropě se ale dražilo několik desítek fotografií od Drtikola, Funkeho či Sudka v takové kvalitě a takových cenách, jaké se s českým aukčním trhem nedají srovnat.

Svůj aukční rekord vylepšil loni v dubnu Jaroslav Rössler, když se jeho Světelná abstrakce z roku 1923 na aukci Christie´s prodala za 62 000 dolarů (1,2 miliónu korun). Sudkova fotografie Rozbitý talíř (1924) se prodala za cenu skoro o 20 000 dolarů vyšší (1,6 miliónu korun). O měsíc později se známá Funkeho Spirála v Chicagu prodala za 62 000 dolarů (1,2 miliónu korun).

Vůbec nejdražší českou fotografií loňského roku se stal jeden z aktů Drtikola, dobový pigmentový tisk s názvem Kompozice, který byl v roce 1928 vystaven na fotografických přehlídkách v San Francisku, Edinburghu a Bruselu. Nový majitel za něj v aukci Sotheby´s v New Yorku v dubnu dal 149 000 dolarů (téměř tři milióny korun). V přepočtu za více než dva milióny korun se během roku vydražily ještě další dvě Drtikolovy fotografie.