Symfonické podoby se už dříve dočkalo jiné klíčové dílo této skupiny, Pašijové hry velikonoční. Co znamená vésti koně patří mezi tři nejvýznamnější nahrávky undergroundové legendy. Skupina na něm poprvé dovedla k dokonalosti svůj styl spojující prvky rocku, zejména pomalý valivý rytmus basy a bicích s plochami smyčců a dechů. Koně patří k nejdepresivnějším nahrávkám souboru.

Nejznámější první album Egon Bondy's Happy Hearts club band ukazuje rockové kořeny souboru, odkazuje k raným nahrávkám Franka Zappy (Help I'm a Rock) a Velvet Underground. Přelom v kariéře znamenaly právě Pašije, ryze koncepční album, kde se skupina odklonila od dosavadního pojetí. Nahrávka se však vymyká z tvorby skupiny, jde o monotematické album na biblické texty, mající charakter rockové opery, i když jiného druhu než Jesus Christ Superstar.

Až na následujícím albu Co znamená vésti koně dovedli Plastici své pojetí k dokonalosti, když spojili rockové postupy s prvky církevní hudby, ale drželi se formátu jednotlivých skladeb. Po odchodu saxofonisty Vratislava Brabence se skupina na deskách Hovězí porážka a zejména Půlnoční myš vrátila k písňové formě.

Koně jsou druhou deskou Plastiků, která se dočkala symfonické verze. První byly v roce 2004 právě Pašije, které kapela odehrála v doprovodu orchestru Agon, jenž se věnoval soudobé hudbě. S Agonem natočili Plastici i klímovské album Obešel já polí pět, které znovu zpracovává skladby z koncertu Jak bude po smrti.

Filharmonii Brno bude dirigovat Marko Ivanovič, aranžmá a rozepsání do partitur provedl Michal Nejtek.