Nové dílo Caves and Creatures, které mělo v pondělí na Nové scéně Národního divadla premiéru, napsal a pomohl zrežírovat Štěpán Benyovszký.

Přivádí do historie daleké Austrálie, do divokého neobydleného vnitrozemí. V deseti částech se rozvíjí příběh jakéhosi poutníka, který je kvůli přestupku vyhoštěn z města do buše, do nehostinné krajiny. Zažívá rozpor reality a snění, pokusů navrácení se zpět do rytmu normálního života. Ten je ale otupen omezenými možnostmi domorodců.

Příběh spíše chápeme skrze taneční ztvárnění, spolupráci obou choreografů i tanečníka Tomáše Červinky a hlavně drsné písničky Nicka Cavea.

Jednotlivé skladby i kapitoly jsou uváděny titulkem (někde i názvem písně).

Přestože jsou písně vůdčí a zároveň velmi taneční, chybí v nich dynamický vzruch, který by příběhu možná více pomohl a odlišil by jednotlivé scény.

Výtvarná stránka představení experimentuje s kresbami Jana Blažíčka a videoprojekcí Nicoly Pavoneho a Romana Duška na horizont i na plochu scény. Pohyblivá i triková projekce hraje s příběhem i s pohybem tanečníků v duchu Laterny magiky, jak jsme na této scéně byli zvyklí.

Kolorit bíločerný a kostýmy laděné do šeda i tlumené svícení ale nerozzáří šestičlennou taneční skupinu, jejíž výkony mohly být zvláště ve skupinové choreografii přesnější.