Hlavní obsah

RECENZE: Rozpačité loučení odvážných Nightwork

Právo, Jaroslav Špulák

Pražská hudební skupina Nightwork se nedávno rozhodla ukončit činnost. Na rozloučenou sezvala v pondělí své fanoušky do pražské O2 areny a uspořádala pro ně koncert, který měl být velkolepou podívanou a důstojným zamáváním na české poměry závratné kariéře.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Kapela Nightwork si svůj poslední koncert užívala.

Článek

Do haly dorazilo na patnáct tisíc diváků, což dostatečně dokumentovalo popularitu, které skupina za sedm let existence dosáhla. Příchozím za odměnu naservírovala písničky ze své letošní desky Čauki Mňauki, z nichž většinu hrála naživo poprvé a současně naposledy, a také nejpovedenější momenty z let minulých.

Nebylo jich mnoho. Během koncertu se totiž ukázalo, jak velký význam pro kapelu měla vtipná hudební hříčka Globální oteplování, která v roce 2008 odstartovala její dny tuzemské slávy.

I v O2 areně stála nad ostatními, její kouzlo je nesporné. V sousedství dalších písniček, doprovázených tradičně vizuálním kabaretním ztvárněním, to byl jednoznačně nejzajímavější moment celého rozlučkového koncertu.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Vojtěch Dyk přišel na pódium v přestrojení za krále.

Zbytek totiž nabízel především hudebně i textově prázdné a poloprázdné momenty, které se pokoušel prostřednictvím svých hlasových schopností zvednout ze země zpěvák Vojtěch Dyk. K tomu přibylo několik obvyklých coververzí, které ani v nejmenším nedosahovaly kvalit původních verzí písniček, a nakonec se na pódiu objevil i moderátor Leoš Mareš, jenž po letech znovu potvrdil, že rap chápe jako prosté mluvení.

Vystoupení v největší hale v zemi také ukázalo, že na „uhrání“ takového prostoru musí mít kapela zkušenosti i repertoár. Pomineme-li drobné zvukové nedokonalosti (které ale předtím doslova zkazily vystoupení předskakujícího Adama Mišíka), mohli se Nightwork na vlastní kůži přesvědčit, že nestačí jen sedícím divákům říct, aby se postavili a tančili, když k tomu nedostanou dostatečně silný hudební materiál. Něco takového si mohl dovolit před pár dny na tom samém místě třeba Bruno Mars.

Objektivně vzato však platí, že je-li skupina natolik populární, aby si troufla naplnit O2 arenu, pak by to měla udělat. V té hale si třeba už nikdo ze členů v budoucnu nezahraje.

Nightwork
O2 arena, Praha, 25. listopadu

Celkové hodnocení: 50%

Reklama

Výběr článků

Načítám