Co od vás můžeme očekávat?

Byl jsem v Praze už dvakrát, naposledy s G3, což bylo něco naprosto jiného.

Tentokrát se budu snažit předvést show, která bude zajímavá po všech stranách. Chtěl bych, aby návštěvníci koncertu byli její součástí. Hudba by měla být velmi intenzívní, aby posluchače bavila. Dojde na senzitivní set s mnoha vokály, instrumentálními částmi a podobně. Nejzajímavější pro posluchače ale bude část, kdy si na jeviště vytáhnu lidi z publika, aby si se mnou zajamovali.

Schopnost člověka udělat cokoli spočívá v jeho schopnosti soustředit se na danou věc

Jak se pro vás liší organizace nadcházejícího vystoupení od těch předchozích?

Jde o něco úplně jiného. Například G3 měl pod palcem manažerský tým Joea Satrianiho, já jsem se jen vezl a bylo to pro mě jednoduché. Tentokrát budu mít vše ve vlastní režii, což bude pochopitelně náročnější.

Jak se před takovými koncerty připravujete?

Obvykle se v první řadě soustředím na poslouchání skladeb, které budu hrát. Protože nová šňůra vždycky zahrnuje nové písničky, novou produkci, jiné elementy. Proto si nejprve představuji, co chci svým fanouškům na koncertě ukázat. Následně to přenáším do reality prostřednictvím těch správných lidí, kteří mi dávají instrukce a předávají mi svoji kreativitu.

Takže písničky jako takové už necvičíte?

Cvičení písniček znamená hlavně to, že je musím dostat do prstů a meditovat nad nimi. Na každou skladbu se před turné znovu naladím, což se týká zejména spirituální stránky. Když hraju, jsem v přítomnosti s každou konkrétní písní.

Schopnost člověka udělat cokoli spočívá v jeho schopnosti soustředit se na danou věc. A co je v životě důležité – neskákat věčně z minulosti do budoucnosti, ale umět dát důraz na přítomný okamžik.

Kolik hodin vám taková důkladná příprava zabere?

Pokud jde o starou skladbu, jedná se třeba o hodinu. Ale u nových věcí může příprava trvat i několik týdnů.

To jste velmi důkladný. Myslím, že většina muzikantů má mnohem prostší recept.

Víte, něco jiného je příprava na studiovou práci a něco jiného živé vystupování. Naživo se všechno mění, na pódiu vám najednou dojde, že hrajete pro myslící a vnímavé lidi. Velmi často se stane, že zapomenete na pořadí skladeb, soustředíte se na výrazy ve tvářích publika a podobně. Proto je důležité mít skladby důkladně natrénované a zažité, aby se člověk při koncertu mohl soustředit jen na ty podružné záležitosti.

Četla jsem, že vás ovlivnilo mnoho slavných umělců, třeba Jimmy Page, Brian May, Jeff Beck a další. Víte o nějakém svém kolegovi, kterého jste naopak ovlivnil vy?

Dostal jsem mnoho dopisů od mladých kytaristů, kteří mi děkovali za mou práci. Je vždycky krásný pocit, když víte, že vaše dílo je inspirující a má smysl.

Objevují se také nějaké negativní ohlasy?

Samozřejmě. Často jsou to ale reakce od lidí, kteří neznají mou dosavadní kariéru, nevědí, co mám za sebou, na co navazuji. Nejvíce takové názory zaznamenávám v internetových diskusích nebo od mladých novinářů, kteří nevědí, kdo skutečně jsem a jak jsem se od svého mládí proměnil. Vidí jenom příležitost, jak se zviditelnit tím, že zkritizují legendu. To ale nemá co dělat se mnou.

Nedokážu pochopit, proč ztrácejí čas sledováním mých videí, když se jim nelíbí. Pokud jde o názor, za kterým si stojí, uznávám to. Názor člověka utváří jeho osobnost, je důležité být ve svých úsudcích pevný.