Organizátoři rozčlenili celou expozici do čtyř tematických cyklů. Každý charakterizuje určité téma (například krajina, město, člověk). Aktuální výstava, která trvá do 30. srpna, je zaměřená na volnou tvorbu, na podzim bude následovat téma Akt.

Přehlídka staví vedle sebe jak amatéry, tak profesionální tvůrce. Je to jistě dobrá idea, protože návštěvník vidí na malé ploše různé formy pojetí zobrazování odstínů světa. Rozptyl jednotlivých témat sahá od uměleckého aktu přes zátiší až k reklamní fotografii, reportáži či krajině.

Liší se také technické zpracování snímků. Na výstavě jsou takřka archaické černobíle zrnitě syrové momentky i dokonale kompozičně zinscenované a neméně bezchybně barevně zpracované obrazy.

Návštěvník tak vlastně prochází i určitými etapami vývoje fotografie. Jsou sice zpřeházené, ale při troše estetického citu lze pochopit, kudy se umění fotografie ubíralo zhruba od začátku minulého století až po současnost. Také konkrétní inspirační zdroje vytanou na mysli. Jména A. Kratochvíl, Saudek, Kuščynskyj nebo Kučera se určitě budou u jednotlivých děl hlásit.

Ale to je asi úděl každého pozorovatele uměleckého díla, přirovnat nové ke starému a v duchu posuzovat, které je výmluvnější.

Právě toto posuzování, zvažování či konfrontování je všudypřítomným jevem, který milovníka fotografií na výstavě atakuje. A každého jistě napadne, že i nekomerční fotografie může chtít zobrazovat krásu. Nekomerčnost nemusí tkvět v odhalování toho nejhoršího, co svět na sobě nese.