Jak vznikaly písně na albu?

Písně Líto a Hýkal, které daly náladu desce, vznikly jako čistá improvizace. Jezdíme vždycky s kapelou na chalupu do přírody a právě tam vznikly písničky Líto a Hýkal skoro ve stavu transu, i když to je příliš silné slovo. Spíš šlo o napojení na přírodu, hráli jsme na chalupě už třetí den, v noci hořela kamna a nastalo hluboké uvolnění a pudovější napojení. Jak vznikly, tak jsme je použili, změnilo se jen jedno, dvě slova.

Co vás inspirovalo?

Inspirací jsou moje hlubší stavy, které neumím popsat. Beru inspiraci ze svého života a inspiruje mne příroda. Nové album je přírodnější a intimnější než minulé, kde jsem řešil společenskou situaci a bezdomovce.

Ve vašich skladbách cítím i vliv folklóru, což mne u kapely z Kladna trochu překvapuje.

Naše mámy jsou Moravačky. A já z takové hudby cítím energii, která dobře vystihuje krajinu. Ve folklórní hudbě je pravda, když ji zpívali všichni předci. Cítím v ní něco, co je platné.

Současně ale využíváte elektroniku...

Je to reflexe doby, ve které žijeme. Hudba je elektronická, města jsou elektronická, naší prací jsou počítače, takže se to přirozeně setkává. Snažíme se ale elektronické zvuky dělat na živé nástroje, třeba na housle. To to nejlépe vyjadřuje, tradiční nástroje, ale ovlivněné elektronickým hraním.

Jaká byla spolupráce s VerTeDance?

VerteDance nás oslovily. V zadání bylo, že to musí být jemnější, ale není to klasická scénická hudba, je to s bicími. Navzájem jsme si posílali videa a nahrávky.

Budete je doprovázet na vystoupeních?

Aby se to povedlo, těch devět lidí musí být spolu. Proto taky plánujeme, že s nimi budeme hrát živě.